Bukefalos 28 år!

Uddens vårfälttävlan

RostKaptenen

Trådstartare
Är det inte dags för säsongens första tävlings tråd nu??
Tågarp har inte fått någon så Udden får vara först ut.

Vilka ska dit? Vad ska ni rida??

jag ska rida debutant klassen med min 6-åring. Han avslutade säsongen fint där förra året så jag hoppas att vi kan fortsätta där vi slutade. Härligt att komma igång!
 
Sv: Uddens vårfälttävlan

Jag och min Kamel kommer till Udden :) Vi startar lättklassen.

Var ute på terrängbanan idag för första gången i år, det var underbart! :bump: :banana:
 
Sv: Uddens vårfälttävlan

Tjohoo! Nu är det igång:D

Jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig av dagen då min häst har varit ganska trött och slö i veckan. Han stod lungt (för en gångs skull...) när vi gjorde iordning inför dressyren. Jag hoppade upp och skrittade iväg, vi kan säga så här, jag är väldigt glad att jag hade nysmörjd sadel och att jag bytte till helskodda ridbyxor:angel: Hästen lekte nog "inte nudd mark" på väg till framridningen. Folk måste ha trott att jag var galen som kom med ett oinridet monster på 700kg:o Jisses!

Så fort jag lyckades styra in honom i ridhuset lugnade han sig dock. Lite seg i dressyren men ok, 56 straff.

Hoppningen tog vi oss runt, ett pet.

Terrängen var riktigt fin! Lite vinglig och "bäbis" på de första 2-3 hindren sen släppte det. Han hittade sin stora galopp och blev finare för varje hinder:love:
Ett par tidsfel fick vi men det känns bra inför resten av säsongen!
 
Sv: Uddens vårfälttävlan

Jag är supernöjd med tävlingen :)

Kamel var såå glad att få komma ut igen :bump: och jag också :D
Vi gjorde en litet laddad dressyr (skritt är faktiskt en helt onödig gångart) på 45 straff, och felfri hoppning.
Terrängen kändes så bra, mycket glad häst så det var bara att styra och hänga med. Sen blev det några sekunder över optimaltiden vilket helt och hållet var my mistake. Men de flesta var ännu långsammare så vi fick med oss en placering ändå - väldigt trevligt :)
 
Sv: Uddens vårfälttävlan

jag bvet inte det men kan kolla upp, jag han i alla fall inte fota något då sonen red och jag själv var på parkeringen och speaker i terrängen
 
Sv: Uddens vårfälttävlan

Okay så du tog bilder?? :)

Jeg havde start nr 109 og red på en STOR:) brun hest ;)

62838_437740156695_555851695_5914934_655959_n.jpg
 
Sv: Uddens vårfälttävlan

nej jag tog inga bilder, jag var speaker...däremot såg jag dig på plats
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 336
Senast: mars
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 564
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 562
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp