Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Blueberry

Trådstartare
Ivan är visserligen kastrerad sedan ett halvår, men var lika glad i att prova nya saker att äta redan innan det.

Han äter det allra mesta han bjuds på (eller hittar), gärna körsbärstomater, kakor, lösgodis, smörgås, majs och banan - men han har även nyfiket smakat på sweet chilisås, vita bönor i tomatsås, kantareller och chips med dipp. (Popcorn och ostbågar är favoriter sedan länge). Jag kan faktiskt inte komma på om eller vad eller när han nekade något han bjöds...

Alldeles nyss drack han aloe veravatten (den där ganska nya drycken med fruktkött från aloe vera) medan Billy rynkade på näsan och backade bort från den.

Vad äter era hundar för konstiga saker?
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Inte så konstigt kanske, men matte hade hjärtat i halsgropen ett tag där vill jag lova...

Vid fyra månaders ålder lyckades Fritte sno åt sig ett (rått) revben från en slaktad tacka. Han fick ben att äta redan som liten, men då betydligt större klimpar som inte gick att svälja hela.

Vad gjorde valpen med det enda, långa, revbenet?

Han tog ena kortändan i munnen, stödde den andra mot väggen och tryckte. ½ sekund senare såg valpen förvånad ut, benet var borta och matte ringde veterinären.

Vet. bad mig avvakta en halvtimme, eftersom benet var så långt kunde det tydligen inte åka hela vägen ner i magen utan skulle nog komma upp av sig självt. Det gjorde det, som tur var. Men den ångesten!:eek:


Schäfern äter det mesta. Jag har vid mer än ett tillfälle hittat kondomer i skiten när jag mockar rastgården:eek::o
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Camaro brukar sno åt sig wasabi när husse äter sushi. Tydligen jättegott men det mår inte ens hennes plåtmage bra av :crazy:

I övrigt äter mina hundar typ allt.
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Sambons äldsta äter allt. Citroner, clementiner och apelsiner sitter han och dreglar för när man skalar. Senap och tomatpure dreglar han också så fort han känner lukten.
Han har hittills inte dissat en enda grönsak eller frukt.

Dom andra hundarna är mer normala, äter allt köttigt men smakar försiktigt på allt annat. Morötter och vitkål älskar alla fyra Iofs.

Chips och popcorn äter alla. Man kan sitta i soffan ock tugga hur ljudligt som helst och ingen hund reagerar, men så ger jag ett chips till Zipper (Som alltid ligger brevid mig och tuggar ganska tyst) och dom andra hundarna FLYGER upp ur sina bäddar.. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

När det gäller labben så är det lättare att skriva vad han INTE äter...
1. Citron (inte så mycket åt gången i alla fall)
2. Popcorn

Annars äter han nog precis allt med förtjusning.

Det godaste kelpien har ätit är nog makrill i tomatsås. Han är ganska glupsk han med, men äter inte direkt konstiga saker.
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Uno gillar kolhydrater. Pasta, ris och framförallt Popcorn inhalerar han nästan om han får chansen.

Men det är nog rätt vanligt.
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Inte så ovanligt kanske men:

Själa morötter från brunte, så gott så.
Får en morot vid diskmbänken hemma; "tror´ru ja e vegitarian eller?!"
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Mopsen äter allt utom rabarber.
Dom andra är mera "normala" så där står inte frukt och råa grönsaker så högt upp på listan.
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Jag har en rottweiler ... behover jag saga mer?:grin:

Nu blir hon inte bjuden pa sa mycket, men allt som tappas ner i koket aker ned med stor gladje ... sarskilt frukt och gronsaker faktiskt. Spenat har hon lite svart att tugga:p men ser ut att gilla det. slickar upp spillda droppar av is-tea och det mesta annat gjor hon ocksa.
Jag tog bort ett persiko trad da hon at fall frukt tills hon blev dalig ... det ar svarare med not traden, alla trad jag har slapper notter hela hosten och hon ater fortfarande. Ekollon gar bra, men hickory notter blir hon sjuk av da not kottet ar sa lite och inte gar att fa ut och skalet sten hart sa hon biter sonder noten och svaljer ner alltihop.
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Loka äter ALLT! Hon har svalt både använda tamponger och rakblad utan att ens få en fis på tvären.

Vi har barnlås på allt hemma;)
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Grima äter allt utom grönsaker eller frukt som hon absolut avskyr och inte ens vill stoppa i mun. Ian gillar däremot grönsaker och äter gärna moror, zucchini och diverse salldsblad och annat kul. :D Vad han däremot älskar och blir helt tokig av är fisk. Båda blir som galna av pannkakor ocks :D
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Har en bullterrier. Säger som hastflicka - behöver jag säga mer? :p

Han äter allt möjligt och omöjligt, bara det går in i munnen. Helst inte feferoni men om det är det enda som bjuds... En gång när matte varit borta några timmar hade Herr Bulle stoppat i sig en meterlång reva gardin. Som hängde på stången. :cool: Han lever dock än!
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Hehe ang frukt..
Jag måste låsa in frukten. Kan inte ha fruktfat/korg framme för då är fröken Camaro uppe på bordet och festar.

Vi har rejäla lås överallt för att hindra tjuvande hundar.
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Douglas tjuvar tack och lov inte när vi är hemma, men sist dom var ensamma åt han upp en sådan där plastkorg med 1kg päron. Han åt Korgen med :crazy: Plus en grapefrukt med skal!
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Moppen plockar olovandes jordgubbarna i landet så i år måste jag komma på en lösning på det problemet,tyvärr lärde sig frallan det också + alla valparna :devil:,lågt hängande hallon slinker också med.....suck o pust!
 
Senast ändrad:
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

tant schäfer här hemma äääääälskar äpplen! och chips... och cider och öl.... :-S
hon svepte ett helt glas med 5.0 cider i ett oövervakat ögonblick.. hon var inte pigg dagen efter, låg på soffan och sov och var allmänt grinig :-D

hon äter iofs det mesta, inte isbergssallad dock...
hon fick lite överbliven köttgryta en gång.. det var det äckligaste hon någonsin ätit! det kom hon på efter att hon kastat i sig allt hon fick... vi såg på hundstackarn att "det där kommer på retur" för så äcklad har jag aldrig sett en hund se ut.. hon gick och hulkade hela kvällen varje gång hon såg matskålen...

hon plockar blåbär i skogen, vinbärsbuskarna har inga bär där hon når , det är ju jättegott tycker hon :-D
hon försökte sig på krusbären också, men dom buskarna sticks ju :-o
 
Senast ändrad:
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Rufus äter det mesta och är expert på att plocka björnbär direkt från buskarna :D Det han däremot inte äter är svamp, broccoli och aubergine. Som sagt är det mesta ätbart, men det är något särskilt med pannkakor, vit sparris på burk (mycket tacksamt) och gurka! :D
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Vår welsh springer spaniel vi hade när jag var liten åt morötter, jordgubbar ur landet, plockade vinbär från buskarna och tog fallfrukt från päronträdet.
2ggr var han uppe på bordet och då snoddes stekt makrill och en trave pannkakor..
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Min konstiga vovve ville gärna smaka jalapenos. Det fick han göra och sen ville han ha mer!:eek:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp