Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Jo, det vet jag men det hindrar henne inte från att tigga :D (Insåg nu när jag läste mitt inlägga att hon ÄLSAKR vindruvor, inte att hon får äta de.) Det räckte med ett smakprov hos mormor en gång...

*KL*

Att lägga till på listan över sådant som är gott men ICKE får ätas: kaninpluttar. Finns det något godare än kaninpluttar? (Ja, det finns det skriker matte!!)

Heh ... radjurs pluttar ar nog anda godare.:grin: Vi har stora flockar radjur pa var mark aret runt (vi ser ofta 8-12 stycken pa ett stalle). Miss Mandy ignorerar radjuren for det mesta (de haller avstandet till henne och hon har en inkallning som fungerar) men deras pluttar ... oh boy vad hon gillar det:p
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

KL


Mina äter det mesta som kan ätas (men som tur är äter ingen sånt som inte ska ätas).

Båda älskar frukt och bär, kelpien rejdar gärna fruktskålen..

Jappen ÄLSKAR popcorn! Kelpien gillar det mesta med lite sting i. Typ ruccola (men ingen annan sallad), wasabi, tacosås, jalapeños.. Men avskyr äckel som ris och pasta och choklad. Choklad är så äckligt att det rullar man sig i :idea:
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

009.jpg


:rofl::rofl:

Give me!!!!
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

KL
Har en frallatjej på 11 månader, och hon äter och dricker det mesta! Dricker gärna juice, läsk, öl, cider, likör osv.

Äter alla sorters frukter och grönsaker. ÄLSKAR ost och ostbågar. Kött, kyckling och fisk är så klart supergott. Pasta ris och bröd är gott liksom potatis både kokt och rå. Det enda som jag kommer på att hon tackar nej till är champinjoner.

För några veckor käkade hon upp en tub hydrokortison salva, katterna hade knuffat ner den från byrån så när jag vaknade fanns bara en platt kork och en väldigt väl urslickad tub kvar.

Skit är också en stor delikatess i stallet käkar hon häst och kaninbajs, här hemma kattbajs om hon kommer åt, på promenaden kan man slicka i sig supersmaskigt fågelbajs från asfalten och i skogen kan man hitta alla möjliga exotiska sorter!
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Kl

Lokis är nu inlagd över natten efter att ha käkat en chokladkartong... Ja, chokladen, papper och själva kartongen självklart, spyorna var en blandad kompott:eek:

Hon brukar inte reagera efter att ha ätit konstigt, men denna gången var hon påtagligt påverkad så det var bara att åka in. Mattjuvar är bara kul att berätta om i efterhand, inte när det väl händer något.
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

hon plockar blåbär i skogen, vinbärsbuskarna har inga bär där hon når , det är ju jättegott tycker hon :-D
hon försökte sig på krusbären också, men dom buskarna sticks ju :-o

Jag hade en flat som de glömde skicka med hjärna. Han hade två magsäckar....

Sommaren efter att han gått bort var jag först förvånad över att krusbär växte så långt ut på grenarna - tills jag kom på varför.

Han var den som fick oss att sluta sätta potatis. ...efter den våren som vi satte potatis fyra gånger. Han grävde upp sättpotatisen.
Han åt fallfrukt, han åt svamp och älskade sallad. Jag slutade odla huvudsallat eftersom det vara återstod gröna skaft i landet. Jag började med plocksalllad och då gjorde det inte så mycket att han tog en munfull och la sig på gräsmattan och mumsade.

Han inledde sin karriär som valp genom att äta upp en hel arméfilt. Det tog ett halvår men ner gick den.

Enda gången vi vet att vi såg honom bli mätt var när han var med och tog upp potatis. Han åt och åt och åt. Till slut såg han mätt ut, och lite dimmig på blicken....
 
Sv: Übergastronomi & kulinariska egenheter (konstiga saker som våra hundar äter)

Miss Mandy alskade att ata blabar och och andra bar nar vi var i Sverige. Har finns bara bjornbar och det ar valdigt lite som finns sa hon kan komma at det, men hon alskar att plocka bar aldeles sjalv.

Miss Mandy har varit matt en gang och lamnat lite mat kvar i botten ... det var nar maken stallde tva hinkar med hastmat pa golvet och hon hade atit upp en och nastan hela den andra. Precis efter att hon at sin egen mat:angel: Jag gissar att hon fick i sig cirka 3 kilo hast pellets. Och den lilla damen blir dalig i magen av sad.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp