TeamLundVer

Trådstartare
Vi behöver köpa en ny ugn (blir ny micro också i vår) och IKEA är det självklara valet för oss.
Men, jag förstår mig inte på skillnaden på ugnarna 🙈 Det verkar finnas flera olika varianter på ångugn där priset skiljer sig markant. Vi vill ha en ugn där vi även kan göra baobuns och dumplings istället för att behöva ångkorg och kastrull. Mer än så behöver vi inte ångfunktionen till.

Är det ngn bukare som har lite mer koll på sådant här och kan förklara de olika typerna av ångfunktion?
 
Har inte svar på din fråga. Men då jag själv behöver köpa ny ugn skulle jag vilja fråga varför IKEA är det självklara valet för er? För mig är det tvärtom, absolut inte IKEA. Mina vitvaror idag är från IKEA och jag är inte nöjd med någon av dom, särskilt inte ugnen.

Vad får er att vilja ha ugn från IKEA?
 
Har inte svar på din fråga. Men då jag själv behöver köpa ny ugn skulle jag vilja fråga varför IKEA är det självklara valet för er? För mig är det tvärtom, absolut inte IKEA. Mina vitvaror idag är från IKEA och jag är inte nöjd med någon av dom, särskilt inte ugnen.

Vad får er att vilja ha ugn från IKEA?
Vi har alltid köpt spis, ugn och Micro från IKEA och varit toknöjda så det är helt enkelt därför 😊
 
Vi har ångugn. En Bosch accent line, så den är inte från Ikea.
Att det blev den var för att den låg i toppen på bäst i test och hade bra omdömen.
Vissa är tydligen krångliga att göra rent när man kört ångprogrammet eller ger ojämt effekt i ugnen. Vissa var tydligen också väldigt högljuda. Det är sambon här som nördar ner sig och läser på när något ska köpas.

Vi använder den inte speciellt ofta. Även denna är lite pyssel med. Man ska göra en rengöring av själv vattentanken varje gång man använder den. Så om denna är en av de enklaste så skulle jag aldrig använda ångan i en ”krångligare”. Jag diskar hellre en kastrull.
Men resutatet blir super!!
 
Jo, vi har sous vide-läge också och det kan nog göra att prislappen kan dra iväg lite.
Blir magiskt bra konfiguerad äggula i sous videläget 🤩
Får jag fråga vilken modell ni har? Är ju själv på jakt efter en ny ugn och tycker det är jättesvårt att hitta en riktigt bra då alla "bäst i test" jag läser säger olika ugnar. Har er ugn pyrolytisk rengöring och termometer?
 
Får jag fråga vilken modell ni har? Är ju själv på jakt efter en ny ugn och tycker det är jättesvårt att hitta en riktigt bra då alla "bäst i test" jag läser säger olika ugnar. Har er ugn pyrolytisk rengöring och termometer?
Bosch Accent line år 2022.

Ja den har båda och blåtand så man kan ha koll i mobilen.
 
Jag har haft Ikea och vill inte ha det igen. Kyl och micro tycker jag ör super från Ikea men just ugnen var jag inte nöjd med. Nu har vi en Siemens som är bättre (jämnare värme upplever jag det som) men jag hade älskat en som kunde göra rent sig själv 😁 så det hade iaf jag kollat på
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator kraschade i veckan så jag kikar runt efter ny men jag blir bara förvirrad. Någon som har lust att förklara skillnaden på...
Svar
4
· Visningar
589
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 750
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 133
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp