Chromebook vs laptop

Lumos_Nox

Trådstartare
Min dator kraschade i veckan så jag kikar runt efter ny men jag blir bara förvirrad.

Någon som har lust att förklara skillnaden på Chromebook och vanlig bärbar dator och vilken en "vanlig" människa behöver nuförtiden.
Skiljer rätt mycket i pris på de olika varianterna.

Jag kollar serier, skriver och spelar ibland ett spel.
 
Chromebook kör väl alla program i webbläsaren, så programmen är inte i datorn. Om jag fattat rätt.
Hade en facebookvän som köpte en chromebook och h*n blev helt paff när inte BankID gick att använda på den.
 
Jag har samma fundering som ts, om det är dags att köra på chromebook som känns mer 'i tiden' eller om det ska bli en pc igen så jag hänger på tråden.

Det tilltalar mig att inte ha en hårddisk som kan krascha, och spara automatiskt. Jag vill dock kunna komma åt saker på min externa hårddisk- jag blir inte klok på om det går att koppla in den till chromebook, nån som vet?
 
Jag har samma fundering som ts, om det är dags att köra på chromebook som känns mer 'i tiden' eller om det ska bli en pc igen så jag hänger på tråden.

Det tilltalar mig att inte ha en hårddisk som kan krascha, och spara automatiskt. Jag vill dock kunna komma åt saker på min externa hårddisk- jag blir inte klok på om det går att koppla in den till chromebook, nån som vet?
Bör gå utan konstigheter, men vissa andra typer av enheter bör man kolla att det är kompatibelt. Kan ju vara så även med extern hårddisk såklart.
 
Jag har en Chromebook och är jättenöjd. Jag ville ha en extremt enkel UI, i princip bara till att använda internet (jag skriver i google drive), stor skärm, bekvämt tangentbord, enkel uppstart. En plugg- och skrivdator helt enkelt, som belastar mina sinnen så lite som möjligt så jag får så hög pluggprestanda som möjligt 😅.

Vi hade redan två speldatorer i hushållet så jag behövde ingen sån prestanda.

Jag har inte testat installera bank-ID på den, har det på mobilen + back-up mobilen (fick en gratis från mitt telefonbolag men gillar den inte så använder min gamla fortfarande).

Och den var verkligen extremt lätt att komma igång med, logga in med mitt googlekonto, tuta och kör typ. Har haft den lite mer än ett halvår nu.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min lap top börja bli gammal och sliten och börjar ha lite åsikter om vad jag ber den om. Jag kan dock inte leva utan dator, men har...
2
Svar
35
· Visningar
1 286
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 644
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 888
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp