Ullareds täcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 5 148
Sv: Ullareds täcken

Jag tycker det är löjligt att inte gnälla över att de inte har det eller det, de kanske hade det förra veckan, men det finns någotr som heter ta slut också, eller andra små detaljer, förövrigt har de haf någon stort reflexer, men om det var till ben eller att sätta i svansen eller vad vet jag inte jag tittade inte närmare på dem.

Nej Ullared är igen jätte hästavdelning a la detaljhandel, vill man ha den servicen så betalar man för den i en dyrare butik. De har inte så många märken och inga direkta "fina" märken, men om man inte är ute efter att det ska se ut exakt si eller så eller vara ett visst märke så finns det en hel del täcken och kläder att välja på till mycket bra priser, dock varierar utbudet från gång till gång (vilket är trevligt om man åker dit lite då och då).

mycket_irriterad skrev:
De har inte så många märken och inga direkta "fina" märken, men om man inte är ute efter att det ska se ut exakt si eller så eller vara ett visst märke så finns det en hel del täcken och kläder att välja på till mycket bra priser, dock varierar utbudet från gång till gång (vilket är trevligt om man åker dit lite då och då).

Vaddå, inga "fina" märken? Jag köpte Sveatäcken på Ullared till halva priset mot vad de kostar här hemma. Det är väl ändå inget billighetsmärke?? :smirk:
Sen köpte jag två billigare täcken också, kommer inte i håg märket, har en galopperande häst fastsytt på en läderbit på sidan av täckena.. De var billiga och har varit jättebra för det priset!

Tycker inte heller att man ska klaga på Ullared, de har ett relativt stort utbud till kanonpriser! För min egen del, så var hästavdelningen STÖRRE än jag väntat mig. :D

mycket_irriterad skrev:
Jag tycker det är löjligt att inte gnälla över att de inte har det eller det, de kanske hade det förra veckan, men det finns någotr som heter ta slut också, eller andra små detaljer, förövrigt har de haf någon stort reflexer, men om det var till ben eller att sätta i svansen eller vad vet jag inte jag tittade inte närmare på dem.

Här fattar jag faktiskt inte vad du menar - tycker du det är löjligt att INTE gnälla över att de inte har en vara? :confused:

Jag hänger inte med - nyss skrev du utförligt om att det inte var välsorterat och att de inte hade kvalitetsvaror. Ville man handla i en välsorterad butik, får det bli en dyrare butik. Om jag fattar dig rätt nu, så SKA man gnälla på Ullared för att de inte är välsorterade? Hmm.. :confused:
---
Angående täckesdiskussionen: Betalar man för en vara så ska den fungera. Så är det med det. Tycker jag. Oavsett pris. Faktiskt. :bump:

Jämför med att köpa en brödrost JÄTTEbilligt, och sedan när du kommer hem och "pluggar i kontakten" kan den inte rosta bröd. Då spelar det ju ingen roll hur billig den var, det funkar ju inte som argument! Måhända den var billig för att den inte är snygg/rostar en skiva åt gången, vad vet jag. Men billig är ju inte detsamma som "kanske den fungerar, kanske inte". (Hur länge den håller däremot, är en annan fråga...).

Men visst kan man fynda kvalitet och märkesvaror i Ullared!

Senast ändrad av en moderator:

pemma skrev:
Tycker inte heller att man ska klaga på Ullared, de har ett relativt stort utbud till kanonpriser! För min egen del, så var hästavdelningen STÖRRE än jag väntat mig. :D

Toppen! Vi brukar ta en runda någon gång per år för att köpa vinteroveraller till barnen, underkläder å strumpor till alla, och en massa annat. Då har jag något att se fram emot till nästa besök! :p

Ops det blev ett inte för mycket ibörjan på mitt inlägg... :o

Gekå är inte välsorterde i någon av sina avdelningar (även om det blir det mer och mer med tiden), affären är ingen detaljhaden på något plan, det är väl det som är en del av själva konceptet för att kunna vara så billiga, varför ska man gnälla på det?

För mig är Svea att "mellanklass" märke, inget ont om det jag köpte också ett för nästann halva priset på Gekås (329 Gekås) ca 549 Eko.

Men du få väligt svårt att hitta något på Gekås om du bara till ha tex Horseware till din häst.

Tänkte väl det, annars hade du tappat bort mig... ;)

Jag har inte gnällt över att de inte har allt, och tänker inte göra det heller :smirk: . Så låt bli att gnälla på mig.

GeKås affärskoncept känner jag också till, och med tre barn i familjen är jag tacksam :bow: över det konceptet. Inte gnällig ;) . Vi har sparat många kronor där genom åren. Skulle vara kul om man kunde göra detsamma på häst-området, därav min fråga.

Så var det med den saken.

mycket_irriterad skrev:
För mig är Svea att "mellanklass" märke, inget ont om det jag köpte också ett för nästann halva priset på Gekås (329 Gekås) ca 549 Eko.

Men du få väligt svårt att hitta något på Gekås om du bara till ha tex Horseware till din häst.

Det Svea-täcket som jag köpte var betydligt dyrare än så. Det kostar en bra bit över 1000 kr i vanliga affärer och det kallar jag en "märkesvara". Att de sen inte har Horseware i sitt sortiment är ju en annan sak. Men de har ju inte direkt de dyraste klädesmärkena som går att hitta på marknaden heller...
Det är väl ingen som sagt att Ullared har "allt" i sitt sortiment? :smirk: Är man bara ute efter att ha Horseware tror jag inte att man åker till Ullared!!

Till er som sa dit kan jag bara säga: det finns en hel del att välja på, vissa saker finns i begränsade färger och storlekar, men så är det ju med allt. Ni kan säkert göra fynd! ;)

Har själv inhandlat två vintertäcke med hals på Gekås.Bra passform och har hållit sig torra trots rejäla regnskurar.Priset 399:- tyckte jag var helt OK.
Kommer gärna att åka dit igen när tillfälle ges.

Klintan skrev:
Angående täckesdiskussionen: Betalar man för en vara så ska den fungera. Så är det med det. Tycker jag. Oavsett pris. Faktiskt. :bump:

Jämför med att köpa en brödrost JÄTTEbilligt, och sedan när du kommer hem och "pluggar i kontakten" kan den inte rosta bröd. Då spelar det ju ingen roll hur billig den var, det funkar ju inte som argument!

:bow: :bow: :bow:

mycket_irriterad skrev:
Jag har väl inte sagt något om att man inte har rätt att bli irriterad när täcket är felsytt, det är väl en självklarhet och ska reklameras, hur läser du egentligen människa??, men läs inklägget en gång till så kanske du begriper

Hmm. Eftersom du vände dig till folk som var gnälliga, och jag hade kritik som ämne i mitt svar, så tog jag det som att jag ingick i kategorin som du vände dig till när du klagar att vi gnällde. skit samma. Jag står för min åsikt och tycker som Klintan: bara för att det är en lågpris kedja ska man inte behöva acceptera skräp. :mad:

Men ge dig jag har väl aldrig påstått något annat heller.

TIPSA!!! läs vad det står !!!

Jag köpte regntäcket, det kostade inte mer än så.

Och nej det har inte de dyraste märkerna i sitt sortiment men det är väl ändå det jag har sagt hela tiden :crazy: , för mig tillhör inte heller Sveatäcket varesig de dyrare eller dyraste märkerna.

mycket_irriterad skrev:
Inga direkta "fina" märken

Det var bara denna raden jag inte håller med om och menade då att de visst har vissa "fina" märken. För jag tycker inte att Horseware är det enda märket som man kan kalla för fint! :smirk: (Om vi nu bara pratar om deras täckesutbud)
Sen fanns det ju många vanliga märken gällande tillskott mm (ex. vitlök, b-vitamin, glansmedel och liknande.

Att jag sen använder Horseware-täcken själv och tycker att de är jättebra är ju en helt annan sak! :D

Det verkar ju vara så att Svea-täcken finns i olika prisklasser oxå, det jag köpte hette Outdoor någonting...

MoQ skrev:
Har själv inhandlat två vintertäcke med hals på Gekås.Bra passform och har hållit sig torra trots rejäla regnskurar.Priset 399:- tyckte jag var helt OK.
Kommer gärna att åka dit igen när tillfälle ges.

Mina täcken är också bra! :bow: :bump:

Jag köpte ett fodrat utetäcke för 350:- och ett termo (inne-) täcke för 299:-. Inget känt märke och man får ju vad man betalar för. Båda täckena är ok med tanke på priset, men passformen är tveksam på båda.

Jag förstår att sortimentet varierar från dag till dag, för när jag var där fanns knappt några märkesvaror alls, bara billiga sorter. Men fynda kan man! ;)

Synd att ullaredtäcket me hals släppte i sömmarna. mitt har också gjort det : ( och det satt som gjutet på hästen

Täckena har jag ingen erfarenhet av, men kläderna däremot! Har köpt både ridbyxor, termoridbyxor och short chaps där och de har varit kanon! Jackorna är verkligen billiga med, men det har jag själv inte köpt någon. Jag rekommenderar er verkligen att åka dit och handla. Visst, de har inte ALLT, men väldigt mycket. Alla kan säkert hitta nåt.
Jag är mest nöjd med mina manchesterridbyxor för 200 kr. De är underbara och det fanns dessutom bara ett par kvar och lyckligtvis var de i min storlek. Ibland har man faktiskt tur med...

Var på Gekås i helgen 4/12 och blev faktiskt överaskad! hadde mycket täcken, shabrak och kläder. Dyraste täcket låg under 500kr tjockt ute. Skritt täcke med reflex 120kr BILLIGT :rofl: (köpte två)
Sametschabrak 80 kr oxå billigt.
Bra med bett, inte mycket träns dock.
Köpte en snygg ridjacka med avtagbar ärmar för 150 kr :)
Kunde handlat bara för att det var så billigt men men fick köpa lite andra kläder till mig själv oxå :angel:

Har köpt några av de billigare ute-täckena i ullared, passformen är ok, de är små i stl, men DE HÖLL INTE!!! Ett täcke är totalkvaddat, ett annat släppte i sömmarna vid bogvecket, på ett täcke lossnade bogknäppena och på det sista har en av gjordarna pajat. Visserligen så kanske man inte kan förvänta sig så mkt av så billiga grejer (ca 300:-) men ändå...

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 399
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
454
Senast: WildHorse
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka