Ullpad eller inte under sadeln?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hästig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 485
H

hästig

Vad är egentligen bäst för hästens rygg? På något sätt verkar det ju skönare för hästen om man lägger en tjock ullpad mellan sadeln och vojlocken, i alla fall vid hoppning. Men jag har läst många som tycker att tjocka vojlockar eller ullpads inte är bra för hästen. Min sadel passar perfekt till min häst och just nu har jag bara en vanlig vojlock och inget annat. Innan red jag alltid med ullpad men vilket är egentligen bäst? Vissa påstår ju att om man har en sadel som ligger perfekt så är det ju som att stoppa extra tjocka strumpor i skor som passar bra med tunna. Är det sant? Vill bara det bästa för min häst.

Sv: Ullpad eller inte under sadeln?

det bästa för hästen är en väl anpassad sadel så eftersom din passar ska du inte lägga nånting under sadeln.

Sv: Ullpad eller inte under sadeln?

Ja, det är sant. Paden plats och gör en sadel som passar för smal.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 201
Senast: super
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 237
Senast: iNHALE
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
896
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Retrievertråden