Ultraljudsundersökning...

ylvalill

Trådstartare
...av ben, kan t ex distriktsveterinär göra det på hemmaplan eller måste man åka iväg med hästen till klinik för att göra det?

Ok, men är det iaf möjligt för dem att göra det? Distriktsveterinären har sån utrustning på kliniken vet jag men eftersom min pålle är ytterst svårlastad ibland hade det varit trevligt att slippa åka dit...

Vi hade ut Distriktsvet och den vet hade med sig ultraljudsutristning, då vi kollade dräktighet, det enda han ville var ett regält bord som aparaten kunde stå på. Ring och fråga din vet.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 159
Senast: Mint
·
Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Sirap
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin... 2
Svar
27
· Visningar
2 630
Senast: Zetly
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 808
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Valp 2025