Bukefalos 28 år!

Har pluggat i Umeå i fyra år. Men eftersom att jag redan bodde här och inte flyttade upp enbart för att plugga så vet jag inte så mycket om studentlivet då jag inte är en aktiv del av det (hade redan umgänge och aktiviteter).

Men jag har inte hört någon som har klagat på studentlivet här. Det som är svårast är att få en bostad, det är ett enormt tryck. Så har du bara den minsta lilla fundering på att flytta upp hit och plugga i framtiden så tycker jag redan nu att du skall gå in och registrera dig på www.bostaden.umea.se, ju längre tid du varit registrerad ju lättare har du att få en bra bostad. Det kostar inget att registrera sig.

Vad jag gillar med universitetet är att det är ett sådant samlat campus, de allra felsta utbildingarna ligger på samma område vilket gör att man träffar mycket folk från olika fakulteter hela tiden.

Finns en uppsjö av olika föreningar som har aktivteter att vara med i, allt från spex till idrott och kultur.

Sedan är Umeå en trevlig och ganska lugn stad med en låg medelålder. Staden växer och man märker en enorm skillnad sedan -95 då jag flyttade hit. Det byggs hela tiden något nytt.

Välkommen upp!
 
Jag läser på Skogis i Umeå!
Började jägmästarprogrammet i höstas och trivs förträffligt!
 
det låter bra... jag vill också plugga på skogis, mark och miljöprogrammet!!
Tack för alla svar, det låter gött däruppe! :cool:
 
Det är en väldigt trevlig stad, flyttade hit förra hösten från Öland och jag måste säga att jag trivs med de korta avstånden till allt (utom till stallet såklart! :mad: :smirk:).

I går så kom det lite snö så nu är marken aldeles vit, får hoppas att det liggen nu, gillar inte snöblask. :p Tur att man har vinterdäck på cykeln.
 
Jag har hört att campus är ganska utspritt men det kanske är fel??
 
Nja, campus ligger på ett ställe, däremot så är designhögskolan och handelshögskolan(?) placerade nere vid älven. Skrivsalarna, Östra paviljongen, ligger iof en bit bort men annars så är det nära till allt.
 
Det är bara designhögskolan som ligger nere vid älven, annars är alla utbildningarna samlade vid campus. Handelshögskolan huserar i samhällsvetarhuset.


Vi som pluggar här kanske skulle ta en buketräff?
 
Kan man bada i älven?? :D
Var ligger skogis då??
Och buketräffen får vänta tills jag kommer upp :devil: :banana:
 
Bada i älven? Tja, just nu är det nog lite kallt. Men visst finns det badställen i älven på sommaren... Men jag skulle nog välja att åka till Nydalasjön eller Bettnäs.

Skogis ligger på campusområdet och det enda vatten som är i närheten är en liten å och en damm där många nya studenter får ta sig ett dopp... :D

När har du tänkt börja? (utbildningen, inte bada)
 
Ett av våra nolleuppdrag gick ut på att utföra en dans i svandammen... :crazy:
 
Jag går i tvåan nu, hade tänkt gå ur trean + ett år jobb innan jag kommer... det blir lång väntan på buketräffen!! :angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag och min sambo har planer på att flytta till Umeå. Hur är det att ha häst där? Tips på bra stall (gärna med lösdrift alternativt...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: Piglet82
·
  • Artikel
Hästnyheter Jobbet som polis är minst sagt varierande och aldrig vet de hur en arbetsdag ska komma att se ut. Polisen i Umeå fick på juldagen ett...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Har nu gympat med Sofia till hennes 'Sommargympa med Sofia' på SVTPlay från 2020 och som tidigare boende i Umeå undrar jag vid vilken...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: tgd
·
Hästmänniskan Någon som pluggat till/jobbar som equiopat? Hur ser arbetsutsikterna ut? Löner? Kan det vara en värd investering om man vill jobba med...
Svar
2
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp