Koltinna
Trådstartare
Jag och mitt ex har en dotter på 1½ år, och vi separerade för 4 månader sedan, och har inte kommit överrens om någon plan vare sig underhåll eller umgänge. Vi har hittills tagit det vecka för vecka och hon har varit mestadels hos mig.
Jag har kollat runt lite på FK och googlat för att få reda på vad det är för kostnader som man ska dela på, men tycker att kostnaderna låter orimliga.
Vi har hittills gjort så att jag står för alla kostnader som kläder, medicin, barnomsorg och andra nödvändigheter, och i slutet av månaden så betalar han hälften av månadskostnaden till mig.
Det har handlat om mellan 400-800 kr i månaden hittills.
Men nu ska jag börja arbeta lite mer och tänkte att vi skulle göra upp ett schema både på umgänge och kostnader och vill då veta vad följande:
Vilka kostnader är det som ska delas på?
Hur gör ni andra som har separerat och har barn ca. 50% av tiden?
Jag skulle vilja börja någon aktivitet med henne, är det en kostnad som jag själv får betala, eller ska även såna aktiviteter betalas av båda?
Tacksam för svar!
Jag har kollat runt lite på FK och googlat för att få reda på vad det är för kostnader som man ska dela på, men tycker att kostnaderna låter orimliga.
Vi har hittills gjort så att jag står för alla kostnader som kläder, medicin, barnomsorg och andra nödvändigheter, och i slutet av månaden så betalar han hälften av månadskostnaden till mig.
Det har handlat om mellan 400-800 kr i månaden hittills.
Men nu ska jag börja arbeta lite mer och tänkte att vi skulle göra upp ett schema både på umgänge och kostnader och vill då veta vad följande:
Vilka kostnader är det som ska delas på?
Hur gör ni andra som har separerat och har barn ca. 50% av tiden?
Jag skulle vilja börja någon aktivitet med henne, är det en kostnad som jag själv får betala, eller ska även såna aktiviteter betalas av båda?
Tacksam för svar!