Underhals !

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Icelandichorses
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 996
I

Icelandichorses

Jag har läst att många här på islandsforumet pratar om underhals .

Men jag förstår inte vad som menas med underhals.:confused:

Skulle bli väldigt tacksam om ni förklarar det för mig . Visa gärna bilder på en häst med underhals , och en bild där jag ser hur halsen ska se ut. :idea: :)

Sv: Underhals !

Tack för svaret .:)

Nu förstår jag mer vad underhals är , men är det fett? :confused:

Tack för svaret .:)

Nu förstår jag mer vad underhals är , men är det fett? :confused:

Underhals kommer av att hästen inte rids rätt. Hästen ger inte efter i munnen. Hästen behöver ridas mera bakifrån. Då kommer eftergiften. En häst som svarar för hjälperna får ingen underhals.

Mja, det finns ju hästar som har underhals exteriört sett utan att ens ha blivit ridna, så det kanske inte är hela sanningen men väldigt stor i varje fall.

Om dom redan har under hals innan dom är ridna,då har dom troligen inte den bästa exteriören. lite överbyggd rumpa kan vara en orsak.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 271
Senast: Iamia
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 691
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär... 2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka