Underhands försäljning via kronofogden!

Russin8

Trådstartare
Är det någon som vet hur en underhands försäljning går till via kronofogden? Jag har en fd foder häst som ägaren inte hämtat och det har gått så långt att kronofogden har mätt ut ponnyn. Och nu ska hon säljas. Det jag undrar är hur en sådan aktion går till. Jag menar man köper ju inte en häst utan att först få provrida. När sker det?
Vore intressant om någon varit med om det, antingen sålt eller köpt.

MVH Russin8

Sv: Underhands försäljning via kronofogden!

Vad jag förstår finns det inget som säger att presumtiva kunder får provrida en häst före köp, lika lite som man får provköra en bil som är utmätt utan det avgörs nog från fall till fall. Hör med fogden? :idea:

Sv: Underhands försäljning via kronofogden!

Vad jag förstår finns det inget som säger att presumtiva kunder får provrida en häst före köp, lika lite som man får provköra en bil som är utmätt utan det avgörs nog från fall till fall. Hör med fogden? :idea:

Jo man får provrida hästen om det är så att den som har den går med på det.

MVH Russin8

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
32 206
Senast: Elendil
·
Ekonomi & Juridik Hej Har en fråga. Jag har varit och tittat på flera olika sorters hästar. Har bestämt mig för en som varit utannonserad i över ett... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
11 087
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Hej. Jag har en häst som jag har till försäljning. Jag har haft honom i nästan ett år. De har varit mycket för oss med flytt mm . Jag... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 685
Senast: Tibben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka