Underlivsplastik

Skaffa Egenremiss, ta nya tag så du får hjälp. Undrar om en man med så stora problem hade fått lite salva i näven att smörja med.
Ja. Det får de absolut. Många män nekas också annan lösning när de har problem och rekommenderas salva att smörja med. Allt har inte att göra med att man råkar vara kvinna, snarare skulle jag se det som han faktiskt sa det här med nervskador (OCH att det är kostsamt, man vill spara pengar i regionerna).

Tyvärr bara att smörja och sedan återgå till gyn som skickade remissen och be honom om att skicka ytterligare en eftersom problemet kvarstår och är outhärdligt.
 
Jag har fått underlivsplastik efter mina förlossningar.
Det var helt självklart att jag skulle kunna både rida och cykla.
Nu så var det en förlossningsskada, men jag blev även erbjuden reduktion av blygdläpparna om inte första operationen hade löst mitt problem.
Landstinget Uppsala.
 
Jag har fått underlivsplastik efter mina förlossningar.
Det var helt självklart att jag skulle kunna både rida och cykla.
Nu så var det en förlossningsskada, men jag blev även erbjuden reduktion av blygdläpparna om inte första operationen hade löst mitt problem.
Landstinget Uppsala.
Fick du några problem med nervskador etc efter OP?
 
Fick du några problem med nervskador etc efter OP?
Jag behövde ingen reduktion utan det räckte med att laga mina skador.
Den ena blygdläppen hängde ner då vävnad hade slitits loss i samband med min första (av 3) förlossning. Blygdläppen hängdes upp på plats igen och nerverna läktes ihop. Så det var inte aktuellt med risk för nervskador i mitt fall.
 
Jag behövde ingen reduktion utan det räckte med att laga mina skador.
Den ena blygdläppen hängde ner då vävnad hade slitits loss i samband med min första (av 3) förlossning. Blygdläppen hängdes upp på plats igen och nerverna läktes ihop. Så det var inte aktuellt med risk för nervskador i mitt fall.
Åh fy, jag är glad att du fick den hjälp du behövde!
 
Jag har kikat på möjligheten att åtgärda problemet privat, men det är rätt stora summor som är aktuella.
Jag vet inte vad du har fått för offerter, men en av mina vänner opererade de inre blygdläpparna privat för ett par år sedan. Hon betalade 11.800:-. Inte jättefarligt, men då var det under lokalbedövning för att få det billigare. Det blev jättebra och hon har inga nervskador efteråt. Vad tvungen att fråga just för denna tråden.
 
Inte jättefarligt, men då var det under lokalbedövning för att få det billigare.
Bara apropå bedövning; om jag skulle behöva ett [valfritt] ingrepp på privatklinik så skulle jag föredra någon form av lokalbedövning framför sövning, oberoende av eventuell prisskillnad. Många, om än inte alla, mindre och/eller privata kliniker har begränsade förutsättningar att hantera eventuella komplikationer vid sövning.
 
Jag håller mig utanför diskussionen om jämlik vård i detta skede.

Det jag ska göra framöver är självklart först att smörja. Vem vet, det kanske är allt som behövs? Även fast det känns rätt otroligt med tanke på vad jag skrev innan, att det är själva klämsituationen som orsakar smärta. Men jag ska ge det en chans, helt klart!

Därefter ska jag, om problematiken kvarstår, se till att få en second opinion. Det med egenremiss ska jag absolut kika på.

Om ovanstående inte leder till någon hjälp, får sista utvägen bli att söka privat. Min sambo tyckte att vi skulle köra på det alternativet direkt, men jag känner att det är orättvist. Jag har faktiskt rätt rejäla problem (TACK Buke för att ni fick mig att inse det), och jag förtjänar hjälp.

Angående nervsmärtor känner jag att läkarens uppgifter måste ha varit klart överdrivna. Inte en chans att det skulle vara så vanligt som att i princip alla fick livslånga nervsmärtor. I sådana fall måste de vara exceptionellt undermåliga vid utförandet av operationer på just det sjukhuset. Självklart tar jag ändå risken i beaktande.

Tack för allt pepp och stöd. Ni är fantastiska!
 
Jag håller mig utanför diskussionen om jämlik vård i detta skede.

Det jag ska göra framöver är självklart först att smörja. Vem vet, det kanske är allt som behövs? Även fast det känns rätt otroligt med tanke på vad jag skrev innan, att det är själva klämsituationen som orsakar smärta. Men jag ska ge det en chans, helt klart!

Därefter ska jag, om problematiken kvarstår, se till att få en second opinion. Det med egenremiss ska jag absolut kika på.

Om ovanstående inte leder till någon hjälp, får sista utvägen bli att söka privat. Min sambo tyckte att vi skulle köra på det alternativet direkt, men jag känner att det är orättvist. Jag har faktiskt rätt rejäla problem (TACK Buke för att ni fick mig att inse det), och jag förtjänar hjälp.

Angående nervsmärtor känner jag att läkarens uppgifter måste ha varit klart överdrivna. Inte en chans att det skulle vara så vanligt som att i princip alla fick livslånga nervsmärtor. I sådana fall måste de vara exceptionellt undermåliga vid utförandet av operationer på just det sjukhuset. Självklart tar jag ändå risken i beaktande.

Tack för allt pepp och stöd. Ni är fantastiska!
Det är ingen smärtfri operation direkt.
Jag alternerade mellan att sitta i ljummet vatten, tänk Gösta Ekman i "Att angöra en Brygga", och att ha frysta bindor i trosorna i någon vecka.
Men det läks väldigt bra i de regionerna.
 
Jag håller mig utanför diskussionen om jämlik vård i detta skede.

Det jag ska göra framöver är självklart först att smörja. Vem vet, det kanske är allt som behövs? Även fast det känns rätt otroligt med tanke på vad jag skrev innan, att det är själva klämsituationen som orsakar smärta. Men jag ska ge det en chans, helt klart!

Därefter ska jag, om problematiken kvarstår, se till att få en second opinion. Det med egenremiss ska jag absolut kika på.

Om ovanstående inte leder till någon hjälp, får sista utvägen bli att söka privat. Min sambo tyckte att vi skulle köra på det alternativet direkt, men jag känner att det är orättvist. Jag har faktiskt rätt rejäla problem (TACK Buke för att ni fick mig att inse det), och jag förtjänar hjälp.

Angående nervsmärtor känner jag att läkarens uppgifter måste ha varit klart överdrivna. Inte en chans att det skulle vara så vanligt som att i princip alla fick livslånga nervsmärtor. I sådana fall måste de vara exceptionellt undermåliga vid utförandet av operationer på just det sjukhuset. Självklart tar jag ändå risken i beaktande.

Tack för allt pepp och stöd. Ni är fantastiska!
Du kan inte ringa några andra mottagningar inkl privata och höra vad de säger angående nervsmärtor efter operation?

Jag håller tummarna att det blir en förbättring snart ✊
 
Jag håller mig utanför diskussionen om jämlik vård i detta skede.

Det jag ska göra framöver är självklart först att smörja. Vem vet, det kanske är allt som behövs? Även fast det känns rätt otroligt med tanke på vad jag skrev innan, att det är själva klämsituationen som orsakar smärta. Men jag ska ge det en chans, helt klart!

Därefter ska jag, om problematiken kvarstår, se till att få en second opinion. Det med egenremiss ska jag absolut kika på.

Om ovanstående inte leder till någon hjälp, får sista utvägen bli att söka privat. Min sambo tyckte att vi skulle köra på det alternativet direkt, men jag känner att det är orättvist. Jag har faktiskt rätt rejäla problem (TACK Buke för att ni fick mig att inse det), och jag förtjänar hjälp.

Angående nervsmärtor känner jag att läkarens uppgifter måste ha varit klart överdrivna. Inte en chans att det skulle vara så vanligt som att i princip alla fick livslånga nervsmärtor. I sådana fall måste de vara exceptionellt undermåliga vid utförandet av operationer på just det sjukhuset. Självklart tar jag ändå risken i beaktande.

Tack för allt pepp och stöd. Ni är fantastiska!
Smörj och följ läkarens råd. Om det inte hjälper kan du gå tillbaka till samma läkare som då kan skicka ny remiss och betona att han verkligen anser att du behöver den och att du har följt råden du fått. Det kan vara lättare att trycka på så än en egenremiss direkt. Alltid lättare med en läkare bakom sig med samma åsikt och som är beredd att skriva det i fler remisser om det behövs. Om gyn du var hos inte vill skicka remiss kan du skicka egenremiss själv.
En egenremiss SKA behandlas som andra, men det är ändå så att det är mer tryck bakom en remiss där en läkare gjort bedömningen. Här har du dessutom tidigare remiss och behandlingen också till hjälp.

Hoppas att det fungerar!
 
Det är ingen smärtfri operation direkt.
Jag alternerade mellan att sitta i ljummet vatten, tänk Gösta Ekman i "Att angöra en Brygga", och att ha frysta bindor i trosorna i någon vecka.
Men det läks väldigt bra i de regionerna.

Det anade jag. Men samtidigt, hellre rejäl smärta ett kortare tag än att vara så begränsad som jag är nu - för resten av livet.
 
Smörj och följ läkarens råd. Om det inte hjälper kan du gå tillbaka till samma läkare som då kan skicka ny remiss och betona att han verkligen anser att du behöver den och att du har följt råden du fått. Det kan vara lättare att trycka på så än en egenremiss direkt. Alltid lättare med en läkare bakom sig med samma åsikt och som är beredd att skriva det i fler remisser om det behövs. Om gyn du var hos inte vill skicka remiss kan du skicka egenremiss själv.
En egenremiss SKA behandlas som andra, men det är ändå så att det är mer tryck bakom en remiss där en läkare gjort bedömningen. Här har du dessutom tidigare remiss och behandlingen också till hjälp.

Hoppas att det fungerar!

Suveränt med tips om vad som är den ”bästa” vägen att gå, tack. Och smörjandet har jag kickar igång, hittills dock utan någon förbättring. Men jag ska verkligen ge det ett ärligt försök!
 
@erfarenheter Jag har förminskat en blygdläpp via lanstinget. Först fick jag gå till en gyn som mätte den och så hade dom väl något mått som var tvunget att överstigas för att det skulle finansieras via landstinget. Sen remiss för operation.

Jag hade inte ont under läkningen eller efter, inga komplikationer eller nervsmärtor. :)

Jag sökte pga skav vid ridning och när jag cyklade.
 
Jag förstår inte vad krämen ska göra, är det någon slags krymp-kräm? Låter jättemärkligt att en kräm ska kunna förminska/korta något 😬

Jag tror, observera tror (pga att jag inte känner att jag fick riktig klarhet i det under besöket) att krämen ska göra blygdläpparna mjukare och smidigare så att de liksom inte hamnar i kläm. Hittills har det gått mindre bra, minst sagt. Krämen gör snarare så att de liksom ”åker ut” enklare och därför hamnar i kläm ännu mer. Inte så skönt, alls.
 
@erfarenheter Jag har förminskat en blygdläpp via lanstinget. Först fick jag gå till en gyn som mätte den och så hade dom väl något mått som var tvunget att överstigas för att det skulle finansieras via landstinget. Sen remiss för operation.

Jag hade inte ont under läkningen eller efter, inga komplikationer eller nervsmärtor. :)

Jag sökte pga skav vid ridning och när jag cyklade.

Tack för dina erfarenheter. Det låter ju riktigt lovande angående smärta både under läkning och resten av tiden.

Får jag fråga vilket landsting du opererades i?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 223
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 194
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan (Jag hoppas att vi kan ha den här diskussionen utan att bli arga på varandra. Snälla ta ett djupt andetag innan du skriver något i...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 094
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 382
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp