Undestimulerad, skitdryg och allmänt jobbig..

Raven_

Trådstartare
Alltså åååååååååååååååh vad jag är tvärless just nu. Trattjäveln drar ner allt i sin väg, fastnar och låter så fort hon går emot nåt. Hunden är sjukt understimulerad och allmänt dryg, ska helst gå efter mig så fort jag reser mig upp, springer runt o dunkar tratten i golvet. Skäller på löv som rör sig ute....:grin: Vill helst ligga PÅ mig i soffan, ska ha uppmärksamhet 24/7, och har blivit en hejjare på att STIRRA. Tänk typ "Men snääääääälla mamma....." Ungefär så känns det. "Promenaderna" består av sniff (åt alla möjliga håll och kanter, och att matte sitter i andra änden av kopplet har hon glömt..), skällande, tokryck osv. Nån som har lust att byta!?

Stygnen tas f.ö i morgon kväll, då måste hon väl slippa tratten?
Och när kan man släppa lös åbäket så hon blir av med all överskottenergi?!

Hon är myyyycket billig för stunden..:cool:
 
Sv: Undestimulerad, skitdryg och allmänt jobbig..

Kan du inte trötta ut hunden mentalt då? Träna massa spår, trix och uppletande i kontrollerande former? Vet att det kan vara svårt att trötta ut en hund som vill springa, men det är bättre än ingenting. Speliellt för hundens skull ...

Vad har hunden gjort? Varför får den inte springa?
 
Sv: Undestimulerad, skitdryg och allmänt jobbig..

Åh jo, här övas det på småtrix hela dagarna. Tyvärr så går det inte att trötta ut henne mentalt, hon måste få utlopp fysiskt också. 11 mån bruksschäfer som är van att få jobba både fysiskt + psykiskt varje dag, till att göra knappt ingenting på en 5öring... Det är ingen höjdare.

Hon fick livmoderinflammation och blev kastrerad. Så såret är stort och sitter dumt till.
 
Sv: Undestimulerad, skitdryg och allmänt jobbig..

Den såg smart ut! Men borde hon inte bli av med tratten efter att stygnen tagits? Såret sitter på magen så det går nog att komma åt med den där "tratten".
 
Sv: Undestimulerad, skitdryg och allmänt jobbig..

När stygnen är tagna behövs ingen tratt. Jag satte en baddräkt på vår tik när hon kastreades i våras, jag blev också galen på tratten;) Så tratt hade hon bara på natten.
 
Sv: Undestimulerad, skitdryg och allmänt jobbig..

Vad skönt! Men att jag inte tänkt på det där med baddräkt! Det va ju hur smart som helst ju!:idea:
 
Sv: Undestimulerad, skitdryg och allmänt jobbig..

Som alltid när man pratar om koppelvila så förespråkar jag att man lär in och tränar hårda spår! :)

Även den mest ambitiösa brukshund BLIR trött av att klura ut ett hårt spår! Dessutom kräver det inte stor yta, är lätt att lägga, enkelt att öka svårighetsgrad på och ger ofta bra effekt på hundens vinkelhantering i det "vanliga" spårarbetet ;) (Särskilt om man kör typ trapp-spår = raksträcka 15 steg, högersväng 20 steg, vänstersväng 20 steg, högersväng 20 steg, vänstersväng 20 steg osv)

Good luck!

/Swat - som INTE avundas dej!!
 
Sv: Undestimulerad, skitdryg och allmänt jobbig..

Alltså åååååååååååååååh vad jag är tvärless just nu. Trattjäveln drar ner allt i sin väg, fastnar och låter så fort hon går emot nåt. Hunden är sjukt understimulerad och allmänt dryg, ska helst gå efter mig så fort jag reser mig upp, springer runt o dunkar tratten i golvet. Skäller på löv som rör sig ute....:grin: Vill helst ligga PÅ mig i soffan, ska ha uppmärksamhet 24/7, och har blivit en hejjare på att STIRRA. Tänk typ "Men snääääääälla mamma....." Ungefär så känns det. "Promenaderna" består av sniff (åt alla möjliga håll och kanter, och att matte sitter i andra änden av kopplet har hon glömt..), skällande, tokryck osv. Nån som har lust att byta!?

:

Nej tack, jag har en egen! :rofl::rofl:
 
Sv: Undestimulerad, skitdryg och allmänt jobbig..

Om du inte redan gjort det, så kanske du ska lägga in henne i byta-hund-tråden ;) :D

God natt :)
 
Sv: Undestimulerad, skitdryg och allmänt jobbig..

Tack för tipset, men det spåras redan för fullt :p Grejen är ju den fysiska stimulansen som sinar, men idag ryker stygnen! Så då blir det lite längre promenader, och komma igång med träningen igen... Men fyyy fan, jag hoppas jag aldrig mer ska behöva gå igenom nåt liknande!:grin:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp