Undvika snöstyltor

Sv: Undvika snöstyltor

Jag har använt sulorna från Polarprod i flera vintrar (brukar finnas på både Granngården o TillHäst förresten...). Brukar be om skor med 4 broddhål vid den här tiden och sen satt på sulorna när det behövts. Har funkat jättebra, har haft de på hela tiden vid snö och även ridit med dom mkt på barmark. Första året gick de sönder i brickan/ringen som sitter under brodden, men de har nog förbättrat den för nu håller sulan hela säsongen...
Nackdelen är att man måste ta bort dom var 3:e dag för att göra rent, kan vara lite jobbigt i början... Plus att man INTE får glömma att ta bort dom om det blir töväder o lerigt, då går den sönder och sitter kvar i leran och med lite otur också skon (jag har gjort det misstaget en gång).

Sv: Undvika snöstyltor

Wildty skrev:
Gud vilket bra tips!! Du kanske ska bli uppfinnare eller ta patent? :D
Funderade just för bara en stund sen hun sjutton jag skulle göra idag när snön tog mig på sängen, så att säga.. Ditt tips räddar min stora lurvis från ofrivillaga spagater... ;)

:D jag kan dessvärre inte ta åt mig äran då jag själv fick tipset från nån Bukare för nåt år sen, hade heller aldrig testat tidigare. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka