Ung ryttare stäms efter ridolycka

(Hallands Nyheter)
När hästen började galoppera okontrollerat tappade den då 18-åriga ryttarinnan kontrollen och kollisionen med en annan häst blev ett faktum.
Ryttaren på den påsprungna hästen flög av och landade på nacken med våldsam kraft. Hon har nu stämt flickan och kräver skadestånd för de skador hon ådrog sig i samband med olyckan.

http://www.hn.se/m_standard.php?id=416867&avdelning_1=109&avdelning_2=168&
 
Sv: Ung ryttare stäms efter ridolycka

detta verkar endast varaen ren olyka med en skrämd häst. Vad skulle ögon kontakten ha hjälpt? Olykor händer när man syslar med djur. specielt med stora djur som hästar. Men tragisk nog börjar stäm alla och alt metaliteten komma till vårat land.
 
Sv: Ung ryttare stäms efter ridolycka

Det här börjar likna usa...
Påminner om en riktig "dressyr-kärring" dessutom :devil: .
 
Sv: Ung ryttare stäms efter ridolycka

va elakt! de va en olycka juuh! :O
 
Sv: Ung ryttare stäms efter ridolycka

Oj då! Det verkar som om det är dags att börja med porslinsmålning eller någon annan stillsam inneaktivitet. Men då kanske man blir stämd för att man målar fult :devil:

Klart att den avtrillade ryttare blev rädd, men att stämma någon som tappat kontrollen över sin häst?! Det kanske är denna ryttare som ska hålla sig från hästsporten istället!
 
Sv: Ung ryttare stäms efter ridolycka

Men herregud. Vilken kärring :eek: I mina ögon ser det ut som en total olycka och ingenting som den yngre ryttaren hade kunnat förhindra. sjukt.
 
Sv: Ung ryttare stäms efter ridolycka

Håller med er.. "kvinnan" kunde väl ha svängt undan när hon inte fick den där himla ögonkontakten, det skulle jag ha gjort. Olyckor händer!
Elin
 
Sv: Ung ryttare stäms efter ridolycka

Jempa skrev:
Oj då! Det verkar som om det är dags att börja med porslinsmålning eller någon annan stillsam inneaktivitet. Men då kanske man blir stämd för att man målar fult :devil:

Klart att den avtrillade ryttare blev rädd, men att stämma någon som tappat kontrollen över sin häst?! Det kanske är denna ryttare som ska hålla sig från hästsporten istället!

Det KAN ju ha haft att göra med att kvinnan som nästan blev förlamad inte fick tillräcklig ersättning från försäkringsbolaget fastän hon inte kommer knappt kommer kunna jobba efter det = kommer nog ha det väldigt knapert i sitt liv.

Jag skulle också ha blivit jättearg om man blir skadad för livet av att sitta och rida runt på sin snälla häst och så kommer någon och brakar in i mej :mad: Om det var som det stod i artikeln, att tjejen inte ens försökte vika undan DÅ tycker jag helt klart det var hennes fel! Det är skillnad på att iaf försöka undvika en annan häst och att "bara" ha tappat kontrollen för i så gott som alla fall kan man iaf styra hästen om man tar tag allt man kan.
 
Sv: Ung ryttare stäms efter ridolycka

Beauty_Boss skrev:
Håller med er.. "kvinnan" kunde väl ha svängt undan när hon inte fick den där himla ögonkontakten, det skulle jag ha gjort. Olyckor händer!
Elin

Visst, olyckor händer, och det är inte roligt när de inträffar. Och bägge kunde säkert reagerat snabbare/bättre. Då var det isåfall dumt av försäkringsbolaget att inte betala tillräcklig ersättning. :eek:
 
Sv: Ung ryttare stäms efter ridolycka

Om det var som det stod i artikeln, att tjejen inte ens försökte vika undan DÅ tycker jag helt klart det var hennes fel! Det är skillnad på att iaf försöka undvika en annan häst och att "bara" ha tappat kontrollen för i så gott som alla fall kan man iaf styra hästen om man tar tag allt man kan


nej du om en häst sticker så har du väldigt liten chans att styra den, jag har själv varit med om detta flera gånger på olka hästar och man har inget att säga till om, efter ett tag men inte dom först minuterna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (HN) Utridning istället för utspringning. De första avgångseleverna på Hallands- ridgymnasium i Varberg firade sin skolavslutning till...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Tandros
·
  • Artikel
Hästnyheter (HN) Att satsa på hästar från Stall Kulltorp är ett säkert kort. De gör bra ifrån sig i stora tävlingar. Nu ska även själva gården bli...
Svar
0
· Visningar
674
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Hallands Nyheter) 240 hästar och 1000 starter. Sveriges största ponnyevenemang ägde rum i Varberg i helgen. Självaste...
Svar
0
· Visningar
782
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Hallands Nyheter) Kungsäterkvinnan köpte häst av en 44-årig kvinna från Stockholmstrakten, men ångrade sig. Det ledde till en tvist...
Svar
5
· Visningar
1 363
Senast: amkm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp