Ungdomssektion/Aktiviteter

trasdokka

Trådstartare
Ni som sitter med i ungdomssektioner här, jag skulle vilja ha lite tips. Jag är ordförande i min klubbs us och skulle vilja veta vad ni gör för olika aktiviteter för ungdomarna på er klubb? Vi brukar ha rykttävling, spökrunda och ibland lite övernattningar på vår lägergård. Men det känns såååå uttjatat !!!!!!
 
Får se nu, vi har haft (skriver bara titeln på aktiviteten så får du fråga mer sen):
* Övernattning
* Rykttävling
* Skötardag
* Umgängeshelg (ej i stallet)
* Studiecirklar (bla Vi i stallet, käpphästklubb)
* Käpphäst KM
* Luciashow
* Julpynt
* Bussresor
* Gymkhanatävling
* Voltigeträning
* Maskerad
* Spökvandring
* Barnridning
Kommer inte på nåt mer nu. Ska tänka på mer saker, nåt mer kanske finns på vår hemsida... BRK usek
 
Jag sitter som ordförande i "min" klubbs US och vi har bara privatryttare på våran klubb, ingen ridskoleverksamhet alls. Har ni någon ridskola?? Vi har grillkvällar, allsång, tjejerna i 10-15 års ålder får sätta ihop ett eget Kür-program med egen musik osv... Kan maila över våran årsplanering om du vill.
peace :)
 
Ett hett tips...........
Gå in på www.gymkhana.nu
Kanske vill ni prova på riktig gymkhana med en halvdag eller heldag med massor av information om den växande lagsporten i Sverige? (man kan kontakta dom som driver hemsidan och få bokat...)
Många U-sektioner har gjort det och är överlyckliga efter en sådan dag!! :D

Bara ett tips.... :idea: :idea:
 
Ja du. Rädd att jag inte har några nya idéer. Men man brukar kunna utforma aktiviteter mer än vad man har gjort tidigare.
- Spökkväll med övernattning (vi har fått lov att sätta maxantal på det, det är så många som vill vara med så alla inte får plats att sova)
- Gymkhana
- Rykttävling
- Fångarna i ridhuset
- Vem vil bli hästonär?
- Käpphäst KM
- Teckningstävlingar
- Lucia show
- Sommaravslutning
- Ponnyridningar

Finns så mycket mer man kan göra, bara man har fantasin... :crazy:
 
Hmm .. ja ..jag får försöka klura lite och bygga vidare på de förslag ni gett mig. Tack! .. En del utav det har vi redan. Nu på lovet ska vi släpa upp barnen till vår lägergård som ligger mitt ute i skogen o ha tipsrunda,lekar o spökrunda. Får se hur många som vågar sova sen ... :D :devil:
 
Hej!
Vill oxå ha massor av ideer och förslag!
Hur fungerar "Fångarna i Stallet" " och Vem vill bli Hästonär?
Mkt tacksam om jag får svar!

Fångarna i stallet
>>Vad har ni för grenar? <--- OBS?
>>Celler? blir man fängslad om man inte klarar det?
>>Hur många ledare behövs?
>>Tävlar lagen samtidigt?

mvh sandra
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 140
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 932
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 162
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp