Bukefalos 28 år!

Ungdomssektionen dör ut

C

Chewie

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP :eek: ungdomssektionen, som aldrig egentligen har funnits på våran ridklubb, håller på att dö ut :cry: på senaste mötet kom det.....två....som inte ens skulle dit egentligen, dom råkade va i stallet då. MEN
sen kom jag på en idé :D om man hade nåt annat kul samtidigt som ett möte, vad som helst, så kanske det skulle komma fler (: MEN
jag vet inte vad man kan göra :S någon som vet nåt bra? eller hur man får igång en ungdomssektion alls? :crazy:
 
Sv: Ungdomssektionen dör ut

Sätt upp lappar i stallet och bjud på fika :)
Brukar funka hos oss iaf...
 
Sv: Ungdomssektionen dör ut

se till att fler vet vad us är och gör.. alla medlemmar i klubber under 26år är ju faktiskt en del av ungdomssektionen så de är bra om de vet lite vad de som sitter i us-styrelsen gör..

ni kan ha någon rolig aktivitet i samband med mötet för att locka fler.

sätt upp lappar i stallet som talar om när och var ni ska ha möte i god tid så att så många som möjligt hinner se den.. på min klubb mejlar ordföranden ut kallelse till alla som är med i styrelsen så de får veta när det är möte även om de inte sett lappen i stallet..

Ni kan även försöka locka med fika :P alla älskar fika..

hoppas att du fick lite nya idéer..
 
Sv: Ungdomssektionen dör ut

locka med en filmkväll, det drar folk GARANTERAT! vi fick proppfullt när vi hade det..

men ändå, idag på årsmötet, EN enda person som inte var med i styrelsen 07 kom på mötet :(

men men vi fick iaf in 7 i styrelsen i år, och de kanske blir fler.. kul kul :)
 
Sv: Ungdomssektionen dör ut

Vi arrangerar ungdomsläger för t.ex. en natt utan hästar och har mötet i samband med lägret. Då är alla där (förutsatt att alla kommer på lägret :p) . På lägret kan vi åka och bowla och sedan ha lekar på kvällen osv. Det fungerar bra! :D
 
Sv: Ungdomssektionen dör ut

Det är det också ;) Lockar mkt ungdomar och numera är vi ett ganska stort gäng i klubben som nästan alltid är med :D
 
Sv: Ungdomssektionen dör ut

Jag tycker det låter som att er styrelse är lite oengagerad. Tycker att du borde trigga upp styrelsen, om inte dom vill, kanske man borde se sig om efter en ny styrelse, som vill engagera sig.

Det finns också speciella ungdomssektionskurser som man kan gå för att få nya inspirationer!
 
Sv: Ungdomssektionen dör ut

haha... styrelsen består av mig, en till och en som vi inte har fått tag i sen i höstas :D vårat lyckade us... vi sätter upp lappar flera veckor innan på anslagstavlan där alla kollar innan varje lektion o det kommer inte fler om man har fika. vet inte om man ska ta det som bra eller dåligt, alla kanske e jättehälsomedvetna :eek: men läger o filkväll lät bra :D ska bara övertyga lite fler.

dom enda som engerade e styrelsen...
 
Sv: Ungdomssektionen dör ut

Oj är ni så få! Vi är 12 st i styrelsen som alla hjälps åt att arrangera aktiviteter för de övriga barn och ungdomarna. Då förstår jag att det kanske inte är så lät!
 
Sv: Ungdomssektionen dör ut

nej... och vi kommer knappast bli fler innan någon kommer på mötena :crazy:
 
Sv: Ungdomssektionen dör ut

Besök varje ridlektion under en vecka eller 2.( mycket jobb men det kan det vara värt) Prata med instruktören först. Be att du/ ni får de sista 10 min på lektionen o berätta vad en ungdomssektion är till för o vad ni har för möjligheter.
De flesta elever har både klassråd och elevråd i skolan så idag vet de flesta vad ett möte är o de vet hur man kan påverka.
Sätt därefter upp en förslagslåda där eleverna kan ge förslag på aktiviteter ni kan genomföra under våren.
Eller att ni ger förslag som de sedan får rösta på.
När aktiviterna ska genomföras kan ni innan fråga några elever om de vill hjälpa. De flesta hjälper gärna till om de blir tillfrågade. Låt dem göra något de klarar av så att de tycker det är kul.
På det sättet får ni fler engagerade o "ni" i styrelsen kan så småning om bli fler.

fler frågor? tveka inte att fråga!
Lycka till! från en gammal us ordf. som vet hur segt de kan va ibland.
 
Sv: Ungdomssektionen dör ut

tyvär tror jag inte jag har tid med det, även om jag verkligen vill att us ska funka. jag går i nian nu och har MKT läxor o prov o grejer dessutom har jag tre egna hästar som måste tas om hand...

förresten, kommer det flest om man har möte på vardagar eller på helgen?
 
Sv: Ungdomssektionen dör ut

Vad känner du själv? Jag skulle ta en dag då det redan är mycket ungdomar i stallet (ridhuset eller vad det nu är) Då kan de antingen komma lite tidigare för att hinna på möte eller oxå stanna kvar lite längre.
Man kan ju prova olika dagar så får man se vilket som fungerar bäst.
Jag tror möten passar bäst på veckodagar men att aktiviteterna ska ligga på en helgdag.

Ett litet tips är att du kan vända dig till ditt DUS ( distriktungdomssektionen) i ditt län. De kan komma ut o hjälpa er att starta upp o inspirera de andra. De håller även i kurser som gör att man blir peppad att jobba mer med US. För det är jätte kul men rätt jobbigt oxå.

Dra inte igång med för stora projekt utan kör några små som gör att det händer något men inte blir för jobbiga att genomföra.
Typ 5 kamp mellan ridgrupper 3 i varje lag så behöver inte hela gruppen vara med, gymkhana, filmkväll, rykttävling, teorikurs i ryttarmärke 1, bygga ministall av skokartonger, spökkväll med spökrunda.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 226
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 851
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 745
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 553
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp