Ungdomsträff på Okna Ranch

M

monke

Har ni sett infon om ungdomsträffen som SQHA anordnar på Okna i Oktober? kolla in www.sqha.com och klicka på ungdom.

Det är öppet för alla oavsett hästras bara man är nyfiken på eller intresserad av western. Jag tror att det enda som krävs är att man blir medlem i SQHA. Och det kan ju vem som helst bli.

Någon som skall dit?

Monke :D
 
100 kr/ år
Och jag måste säga att 400 kr för Clinic mat och husrum är superbilligt.
Sebastian Moin som kommer att vara på Okna under helgen har EM medaljer i flera dicipliner och har tränat Guldlaget från Paint EM i år.
Dessutom är han veterinär och häst tandtekniker. Han är i USA flera gånger varje år hos olika tränare.

Som du förstår är jag en Sebastian fan :p

Det är kollosalt viktigt att veta på att ALLA ungdomar som är westernintresserade kan vara med oavsett vilken häst man rider, om man har egen häst, rider på ridkola eller inte alls för tillfället.:D :bow:

Monke :)
 
Hmmm...
Tycker det stog lite tunt med information om clinicen :(
Ska man ha egen häst med sig?
Kanske vore nyttigt för en sån nybörjare som jag :o
Vart ligger Okna?

MVH/ Stefan
 
Hej stefan!

Hur går det?! :bump:
Gå in på Oknas hemsida okna.nu där har dom vägbeskrivning. Det ligger utanför Nyköping (ca 40 mil)
Det är möjligt att man får hyra ridskolehästarna!
ring och fråga!
Mvh/ Pippi :)
 
Tackar...
Det går frammåt :)
Men snart blir jag arbetslös så då vet jag inte hur det kommer att gå :crazy:
Jag hoppas jag har råd att fortsätta iallfall.

MVH/ Stefan
 
Du får klubbtidningen i dagarna och det är massa nytt på gång här! Men det flesta grejerna är ju med egen häst förstås :(
Men det är lassokastning och sadelpassning och annat kul att lära sig! :)
O sen lär man ju när man tittar på andra med! :D
 
Nej ingen häst, Oknas hästar kommer att användas för demonstrationer och ev ridning. :)

Därför är det ju så praktiskt, packa din tandborste och gosedjuret och dra upp till Nyköping. Kunskap är aldrig tungt att bära ;)

Och det är till för alla nybörjare som mer garvade ryttare :idea:

Kontakta Kicki Andersson så får du mer info.

Monke :)
 
Jag kanske kan låna häst av Anders om jag har tur :)
Blir roligt om det börjar hända lite snart.

MVH/ Stefan
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 102
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 984
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 680
Senast: Intejag
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp