Unghäst-VM 2023

Lillgrådis

Trådstartare
Någon mer än jag som följer tävlingarna? Jag hejar ju lite extra på Hollands Fergusonavkommor, får hoppas på min största favorit Lightning Star i 7-årsfinalen i morgon för de andra två tar sig inte dit tyvärr. Nero var också fin i femårsklassen - 10, 0 på skritten i kvalet - men lite kludd i förvända galoppen drog ner en del.

Och snart är det Carl Hedin och Skyline to B i femårsfinalen!
 
Jag tittar! Hann dock lösa premium 🙈. Min favorit från kvalet var Quinn G som har en underbar trav🤩. Skyline är förstås fantastisk men tyckte han var lite väl låst i överlinjen i kvalet.
 
Quinn gör mig inte besviken! Ännu bättre idag😍😍😍. Första hästen som ser riktigt avspänd och helt mjuk ut.
 
Ja det är ju en jättebra placering hur som helst! Meeeen jag hade ju personligen placerat Carl och Sky före Simone Pearce och No Limit? Synd att han lär petas ut från medaljplats genom det. Men det hade förstås gett ett ännu bättre intryck om halsen kom fram lite mer (och lite mer flexibelt) så inte nacken blir så hög och statisk.
 
Det blev ju en rättmätig segrare med ett så stabilt program, kul! Men som sagt lite snopet att Sky precis tippade ner till fjärde plats när det var så himla tight efter Quinn G.
 
Ja det är ju en jättebra placering hur som helst! Meeeen jag hade ju personligen placerat Carl och Sky före Simone Pearce och No Limit? Synd att han lär petas ut från medaljplats genom det. Men det hade förstås gett ett ännu bättre intryck om halsen kom fram lite mer (och lite mer flexibelt) så inte nacken blir så hög och statisk.
Jag blev jätteförvånad över No Limits poäng. Visst att han är otroligt rörlig men väldigt spänd, rätt tråkig form och Simone fick verkligen rodda i ridningen. Jag är inte så förtjust i Becks heller. Hade nog haft Skyline på andraplats och Valerie på tredjeplats. Quinn var en solklar vinnare.
 
Har idag endast hunnit trycka in en liten liten paus i arbetet för att se Kirsten Brouwers start med Lightning Star, men jätteglad över hennes fina placering och fortsatt lovande utveckling! Får bli lite repriser i kväll för att titta ikapp på resten.
 
Tittade på en del av sexårsfinalen i efterhand och är fortfarande förvånad hur mycket de sänkte Be Allex från i kvalet. Tyckte han var väldigt fin! Just att han gick från 9.2 på galoppen till 8.2 med så fina byten liksom. My Toto var väldigt fin trots ösregnet men formen på både honom och Mauro var ju rätt tajt och tråkig.
 

Liknande trådar

C
Avel Jag föreslår att vi håller en tumme för "di svenske" nere i Verden! Kanske även en "extra tumme" för Ploppi och hennes fina uppfödning i...
Svar
2
· Visningar
1 160
Senast: Hiddeous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp