Unghäst som kotar över

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare markatta42
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 028
M

markatta42

Hej!

Undrar om någon har erfarenhet av unghäst som kotar över? Vi har ett sto på snart två år som har börjat kota över på båda fram.
För tre veckor sedan satte vi på specialskor med klack och jag tyckte hon blev bättre. Nu har det vänt igen...

Hon får endast hö och lite, lite Krafft Rehab, jag stretchar henne i stort sett dagligen och hon går på hårt underlag.

Är så orolig att detta inte kommer bli bra....

Tacksam för svar

Sv: Unghäst som kotar över

Sv: Unghäst som kotar över

Min travare på 7 år kotade över massor i början när jag fick honom, men det har blivit bättre nu när han har fått upp balansen och håller ordning på benen.
Det kanske inte var så mycket till hjälp...
Men jag skulle inte oroa mig så mycket.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en tvåårig Irish Cob kille som haft en hovböld och var hos veterinär för snart 3 veckor sen där de spräckte hål på bölden...
Svar
4
· Visningar
530
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 958
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
536
Senast: Roheryn
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Dalmatiner