Ungponny i fälttävlan

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Dimmans_Elaine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 822
Sv: Re: Ungponny i fälttävlan

Dimmans_Elaine skrev:
Jag har ångrat mig, jag ska inte starta till hösten. Pållen blev pucko när vi varit och tränat (terräng). Bakslag i dressyren blev det.

Egentligen blir jag förvånad över att man överhuvud taget får starta med unga hästar/ponnier i fälttävlan. Det är ju inte alltid människorna vet vad de håller på med när de ger sig ut med bebisen i terrängen. Det är ju såklart olika från häst till häst hur de reagerar. Men värre är det med ponnygalopp, ...väl? I den sporten har jag iaf träffat en hel del ponnier som är så uppspelta att de inte ens vet var de ska ta vägen. :crazy:
visst är det en del som inte vet va de gör när man tar ut en unghäst i terängen men många är oxå mycket duktiga. man ska inte få det att låta som att man gör fel som tävlar en unghäst. våran ungponny älskar det..

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 241
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Häng med och tävla i Sveriges bredaste mästerskap! Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora...
Svar
0
· Visningar
52
Senast: Gunnar
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 526
Senast: Mirtai
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk fälttävlan söker landslagsledare för Young Rider- och Juniorlandslagen.
Svar
0
· Visningar
76
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka