Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet att några här jobbar i universitetsvärlden, så jag kastar ur mig en fråga och hoppas att någon vet...
Finns det någon angiven tidsgräns för hur länge universitetet måste spara inlämningsuppgifter? Spelar det någon roll om det är pappersformat eller digitalt?
Om jag inte har helt fel så är åtminstone doktorand uppsatser offentlighandling i Sverige och ska finnas med i Libris. Både Uppsala och Umeå vet jag även lägger ut dem som pdf filer så att man kan läsa dem på datorn och skriva ut, det kanske är fler som gör det men de två har jag använt mig av.De större uppsatserna till kandidat, master och doktorand sparas dockPå vårt universitet har vetenskaps biblioteket alla doktorand uppsatser men pga copyright så får man inte kolla på dem (istället får man leta redan på handledaren eller examinatorn och kolla om de har en kopia om man inte kan lyckas tvinga personen som skrev arbetet att skicka en kopia).
Vilket land är du i?De större uppsatserna till kandidat, master och doktorand sparas dockPå vårt universitet har vetenskaps biblioteket alla doktorand uppsatser men pga copyright så får man inte kolla på dem (istället får man leta redan på handledaren eller examinatorn och kolla om de har en kopia om man inte kan lyckas tvinga personen som skrev arbetet att skicka en kopia).
Det finns nog andra som har bättre koll än mig dock, jag gissar på att det är olika beroende på vilket land man är i![]()
Jag vet att några här jobbar i universitetsvärlden, så jag kastar ur mig en fråga och hoppas att någon vet...
Finns det någon angiven tidsgräns för hur länge universitetet måste spara inlämningsuppgifter? Spelar det någon roll om det är pappersformat eller digitalt?
Vilket land är du i?
Vad jag vet så skickas uppsatser typ kandidat och högre till alla de större universiteten, tror det är fyra (fem?) för att finnas tillgängliga där, gissningsvis via deras bibliotek. Detta var alltså före den digitala eran.