Uppblåsbar krage

Trissa

Trådstartare
Vår hund har stygn på tassen, och jag funderar på att köpa en uppblåsbar krage. Är verkligen framtassarna utom räckhåll med en sådan krage? Finns det bättre/sämre modeller?
 
Vår hund har stygn på tassen, och jag funderar på att köpa en uppblåsbar krage. Är verkligen framtassarna utom räckhåll med en sådan krage? Finns det bättre/sämre modeller?

Beror på hur stor kragen är, hur hunden är byggd och hur smidig och villig den är att byta på stygnen ;) men generellt skulle jag inte rekommendera en sådan för skydd mot tassar.
 
Vissa hundar lär sig också snabbt att ta av kragen. Jag hade en mittelspitz förut, dvs en hund med litet huvud och små mjuka öron. Kragen åkte av på 5 sekunder...
 
Vissa hundar lär sig också snabbt att ta av kragen. Jag hade en mittelspitz förut, dvs en hund med litet huvud och små mjuka öron. Kragen åkte av på 5 sekunder...

Man kan fästa kragen (både plast och uppblåsbar) i en sele med typ gasbinda, för dom hundar som lätt får av sig kragen.
Vissa är dock Houdini och kräver mer än så.
 
Till min förra hund, en liten blandras på 15 kg, hade jag en uppblåsbarkrage som egentligen var till bernersennen och liknande storlek på hund. Det fungerade bra (i hans fall handlade det just om tassar) men med den storlek han egentligen skulle ha hade han lätt kommit åt hela kroppen utom just där kragen satt.
 
Vår corgi lyckades alltid komma åt de ställen man inte ville att han skulle nå med uppblåsbar krage, det fungerade så mycket bättre med tratt. Dessutom tyckte han den var obekväm när han skulle sova, huvudet hamnade i en så konstig vinkel.
 
Vår corgi lyckades alltid komma åt de ställen man inte ville att han skulle nå med uppblåsbar krage, det fungerade så mycket bättre med tratt. Dessutom tyckte han den var obekväm när han skulle sova, huvudet hamnade i en så konstig vinkel.
Åh, min förra hund älskade sin uppblåsbara krage. Han ansåg att det var en helt perfekt kudde :love: Han var en bäddare av rang, självklart skulle han ha kudde under huvudet och den följde ju till och med med honom :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Borde finnas flera som har det, väl? Är ni nöjda? Jag har tidigare tyckt att jag inte velat vara låst till att när jag vill ta av mig...
2
Svar
32
· Visningar
1 517
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 430
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 438
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp