Uppblåsbar pool, underlag och överdrag

Plantan

Trådstartare
:)
Ni som satt upp uppblåsbar pool i trädgården, hur har ni gjort underlag till den? Och staket runtom? Vilken typ av överdrag? Med poolen direkt på gräsmattan får man tydligen en hemsk stank när man tar bort poolen, då gräset ruttnat under. Jag behöver tips av erfarna badare som haft likadan pool!

Jag funderar på att göra en slags "trall" av lastpallar, nån skiva på dem och sen cellplast, typ frigolit, och ovanpå den en balkongmatta eller liknande. Cellplasten för att isolera mot marken från kyla, samt få mjukare underlag som sliter mindre på själva poolen.

Ovanpå poolen bubbelplast för att inte släppa ut värme den vägen, plus ett poolskydd. Hur stor skillnad gör egentligen bubbelplasten?

Har alla pooler reningsverk, eller beror det på storleken på poolen eller hur mycket man badar i den? Räcker det med de klorpaket man kan köpa, (för mindre pool) om man byter vatten några gånger under sommaren?

Har ni värmepump till er pool och hur mycket vatten är det i den? Är det samma pump som till reningsverket? Har ni stege eller egen lösning på i och urklättring?

Hundra frågor! Hur har ni gjort och hur blev det? Några smarta tips till en nybörjar-polare?!
 
Min mamma och hennes man har en pool, stor rund som håller sig uppe med ett stativ. De har grus först, sen träpall-golv och sen själva poolen på. Så inte direkt på gräs.
Sen ett vanligt skydd på poolen, uppvärmning genom att vattnet går igenom svarta gummimattor, jag vet inte riktigt vad det är för speciellt med dom mer än att vattnet går igenom, blir uppvärmt eftersom de är lutade mot solen och sen går in i poolen. Reningsverk och sånt minns jag inte hur de har, men jag tror det står en liten pump utanför iaf så vattnet åker runt. Den är inte så djup, men den duger att svalka av sig i när det är varmt ute :)
De tar ner den till hösten och sätter upp den till våren :)

Vi däremot har en "riktig" pool hemma, 4*7 meter, eller om den är lite större. Men den är ju där den är, hela året. Riktiga pumpar, reningsverk, tak (ser ut som ett växthus), stege ner i den.
 
Å vilken härlig pool ni har! Stor! Är taket alltid på så man kan bada även med det, eller tar man bort det när man ska bada? Vattnet måste ju bli härligt varmt med ett sånt växthus, det blir ju alltid supervarmt i dem! Vilken drömpool!
 
Å vilken härlig pool ni har! Stor! Är taket alltid på så man kan bada även med det, eller tar man bort det när man ska bada? Vattnet måste ju bli härligt varmt med ett sånt växthus, det blir ju alltid supervarmt i dem! Vilken drömpool!

Det går att bada både med tak och utan :) När det var som varmast var det 35 grader i poolen :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp