Bukefalos 28 år!

Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min hund har en rörelsestörning och aldrig någon domare som kommenterat eller sagt något så trot knappast du behöver säga till.
Det jag funderar över är hoppet som alltid är med i fortsättningsklassen, får hon hoppa?
Jag minns inte hur högt hindret är, men hon hoppar och skuttar och flyger här hemma iaf. Senast idag hoppade hon från golvet, över en fotpall och landade i soffan, ett hopp som blev minst 2 meter långt och iaf 1 meter högt. Hon hoppar även ut och in ur bilen utan konstigheter, upp och ner ur alla möbler och över små omkullfallna träd i skogen. Jag försöker dock hålla henne hyfsat lugn.

Kollade nu. 40cm hinder. Det borde inte vara några problem, träden i skogen är ungefär på den höjden :)
 
En person vill att jag ska vara dagmatte ca 4 dagar i veckan till dennes blandrasvalp (Leonberger/Berner Sennen). Hon frågar nu vad jag önskar i ersättning. Vad tusan är en vettig summa att säga?:p
 
En person vill att jag ska vara dagmatte ca 4 dagar i veckan till dennes blandrasvalp (Leonberger/Berner Sennen). Hon frågar nu vad jag önskar i ersättning. Vad tusan är en vettig summa att säga?:p
Hur många timmar per dag? Vad förväntas av dig i form av aktivitet? Svart eller vitt?
 
Hur många timmar per dag? Vad förväntas av dig i form av aktivitet? Svart eller vitt?

Det handlar väl om en vanlig arbetsdag. Tänker att det är ca 9 timmar per dag. Förutom en dag i veckan då där kanske är ca 7 timmar. Totalt 4 gånger i veckan vill de ha hjälp. Aktivitetsmässigt har de inte sagt något. Hunden är bara 16 veckor så antar lättare promenader och sällskap.
 
Vad är din plan att göra med kooikern? Vad kräver de och vad är deras främst användningsområde idag? :)
Jag kommer försöka satsa för att komma långt inom agilityn och min sambo kommer lägga viltspår och satsa på att få in hunden som eftersökshund i sitt jaktlag. Kommer nog även träna, eventuellt tävla, i rallylydnad och eller lydnad.
Kooikern är idag en aktiv sällskapshund med betoning på aktiv som trivs bäst om den aktiveras regelbundet.
Många kooikrar tävlar framgångsrikt i agility och andra hundsporter idag. Vet också ett gäng som används som eftersökshundar. Många kooikrar är duktiga på att döda möss och råttor så de är passande gårdshundar också. :)
 
Funderar lite på om jag skulle bli medlem i Väsby BK för att kunna träna på deras planer på väg hem från jobbet. Jag åker förbi ganska nära... Har för mig att det är några bukefalister som håller till där? Är det en bra klubb? :p
 
Funderar lite på om jag skulle bli medlem i Väsby BK för att kunna träna på deras planer på väg hem från jobbet. Jag åker förbi ganska nära... Har för mig att det är några bukefalister som håller till där? Är det en bra klubb? :p
Jag är f.d. medlem. Jag tyckte att det va en mysig klubb och jag gillar att agilityhindren alltid står framme och inte så överbefolkad. :) står mellan den och DTBK när jag får nästa hund.
 
Funderar lite på om jag skulle bli medlem i Väsby BK för att kunna träna på deras planer på väg hem från jobbet. Jag åker förbi ganska nära... Har för mig att det är några bukefalister som håller till där? Är det en bra klubb? :p

Jag är medlem där och tycker det är en trevlig klubb. Kommer dock inte förlänga medlemskapet när det går ut men det beror inte på att det är nått fel på klubben utan det är för att jag tränar på DTBK eller VaBK som ligger närmre mig. Tränade ofta på VBK tillsammans med en kompis när hon jobbade i Väsby men nu har hennes träningshund gått bort samt att hon bytt jobb så då blir det inte att jag åker dit.
 
Jag är f.d. medlem. Jag tyckte att det va en mysig klubb och jag gillar att agilityhindren alltid står framme och inte så överbefolkad. :) står mellan den och DTBK när jag får nästa hund.

Agilityhinder står framme på DTBK och VaBK (Vallentuna BK) också.
 
Jag måste ha inbillat mig när jag förra vintern kånkade runt 80-litersbags i med hett vatten i skottkärra för att smälta isen i hästarnas vattentunnor som frös igen helt varje dag för det var -25 ute :p
Själv cyklade jag till jobbet hela vintern utan problem. Inga vinterdäck och barmark :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
569
Senast: Karolina90
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
3 086
Senast: Halcyon
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 240
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 959
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp