Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 29

Rottweilerpromenad i närmaste samhället idag 😍 så roligt att vara igång med rasklubbens aktivitetsområde i länet! Vi ska ha en helgkurs i brukspatrull i maj, förhoppningsvis en helg med blandade aktiviteter spår/uppletande/utställning, förhoppningsvis en öppet hus-dag, och så en massa spontana träffar som idag!

IMG_4182.jpeg
 
I morse vaknade jag tidigt av att Lily hoppade upp i sängen och ville mysa. Ebrah, hon hade lämnat sängen och lagt sig på soffan. Hur skumt som helst. Insåg snabbt att det var ljust ute, så trots att det är kallt nu så passade vi på att ta en promenad till stora rastgården. Eftersom det blåser massor(!) nu så var hundarna helt galna. De blir lite som stökiga hästar när det blåser, och oj vad de båda sprang i rastgården!

Nu har de ätit frukost och jag har satt mig för att äta frukost och slappa i soffan. Senare ska jag jobba, och efter det tar vi en promenad med lurchervännen. Tror nog att damerna kommer vara ganska nöjda med livet ikväll :)
 
Jag har sån hundfeber! :arghh:
Flyttade till andra sidan landet för att plugga så känner ingen här med hund som jag kan sno för en dag eller ens gosa med :(

Ska försöka pallra mig iväg till en uppfödare för att träffa en ras i april, hoppas det kan stilja mitt hundberoende ett litet tag i alla fall… Haha
 
Hoppla. I hundparken blev en ägare så förbannad att hon gick. Stod inte ut med mig , hon blev för arg.
Jag frågade vad hon var arg på
Hon tyckte jag skullr kontakta uppfödraren och öämna tillbaka min hund. Hon hade pratat med mig flera gånger utan resultat.
Jag lyssnar inte.
(Jag vill inte kastrera.)

Så nu har jag retat upp en person. :( Så illa att hon.åkte hem.
 
Hoppla. I hundparken blev en ägare så förbannad att hon gick. Stod inte ut med mig , hon blev för arg.
Jag frågade vad hon var arg på
Hon tyckte jag skullr kontakta uppfödraren och öämna tillbaka min hund. Hon hade pratat med mig flera gånger utan resultat.
Jag lyssnar inte.
(Jag vill inte kastrera.)

Så nu har jag retat upp en person. :( Så illa att hon.åkte hem.
Vad är det hon stör sig på att din hund gör?
 
Vad är det hon stör sig på att din hund gör?
Det är synd om hunden för JAG är en sån usel hundägare.Lite oklart om hon tänkte kontakta uppdödaren eller tyckte jag skulle göra det.

De andra hundarna försvann med henne och hennes (trol.) labradoodel.. En stor rejäl spets och en vinthund

Blev rätt nere och åkte hem. Oskar hade ändå inget nöje av den tomma parken. Han blev rädd för spetsen och höll sig sen vid mig istället för att springa runt som han brukar.
 
Det är synd om hunden för JAG är en sån usel hundägare.Lite oklart om hon tänkte kontakta uppdödaren eller tyckte jag skulle göra det.

De andra hundarna försvann med henne och hennes (trol.) labradoodel.. En stor rejäl spets och en vinthund

Blev rätt nere och åkte hem. Oskar hade ändå inget nöje av den tomma parken. Han blev rädd för spetsen och höll sig sen vid mig istället för att springa runt som han brukar.
Men varför tyckte hon att du var en "usel hundägare" och gick? 😅
 
Jag "lyder" inte hennes tillsägelse att kastrera.
Och min hund.är stressad.
Dvs han far runt i hundgåreden som ett skållat troll Och leker med de andra.

Just nu ligger han i en solfläck på golvet och sover :love:
Okej, för mig låter det som att ni tolkar hans beteende väldigt olika? Eftersom man inte brukar propsa på att främlingars hundar ska kastreras "out of the blue".

Jag har stött på många galningar i mina dagar liksom - men det låter som att det ligger mer bakom?

Sen fattar jag att det inte är särskilt kul att få höra att man är en usel hundägare och sedan bli lämnad pga detta.
 
Okej, för mig låter det som att ni tolkar hans beteende väldigt olika? Eftersom man inte brukar propsa på att främlingars hundar ska kastreras "out of the blue".

Jag har stött på många galningar i mina dagar liksom - men det låter som att det ligger mer bakom?

Sen fattar jag att det inte är särskilt kul att få höra att man är en usel hundägare och sedan bli lämnad pga detta.
Jag har också mött väldigt många orginal i hundvärlden. Det ska väldigt mycket till för att nån ska trotsa den svenska konflikträdslan och säga ifrån annat än lite tyst över axeln...
 
Okej, för mig låter det som att ni tolkar hans beteende väldigt olika? Eftersom man inte brukar propsa på att främlingars hundar ska kastreras "out of the blue".

Jag har stött på många galningar i mina dagar liksom - men det låter som att det ligger mer bakom?

Sen fattar jag att det inte är särskilt kul att få höra att man är en usel hundägare och sedan bli lämnad pga detta.
Det var hemskt. Jag är fortfarande ledsen.

Jag vet att hon tycker min lekande galning är stressad. Och att en kastrering skulle lösa alla problem. Dvs det som hon betraktar som problem.

Jag som ser honom i alla tänkbara situationer vet att han varvar upp om han ser potetiella lekkamrater. Och att han älskar att springa. Utanför hundpaken spriger han bara i långlina
HundparksOskar är den enda hon ser,
 
Jag har också mött väldigt många orginal i hundvärlden. Det ska väldigt mycket till för att nån ska trotsa den svenska konflikträdslan och säga ifrån annat än lite tyst över axeln...
Tro mig. Jag har stött på arga tanter och farbröder många gånger i mitt liv.... ;)
 
Jag menar att alla tycker nått om alla andras hundhållning, men det ska mycket till för att folk ska våga säga nått face to face.
Mmm... Jag verkar dra sådana till mig.

Jag minns när jag var nyopeerad för cancern och körde nära gårdens soptunna, Till min hyreslänga var det en bit att gå från bilen.
När jag stod vid tunnan med min påse kom en äldre man, röd i synen, och frågade om jag inte hade nån egen soptunna. Jo, men jag bor här. I helvete heller att du gör! skrek han och muttradenåt om folk som utnyttjade andras tunnor medan han stövlade iväg.:(
 
Det var hemskt. Jag är fortfarande ledsen.

Jag vet att hon tycker min lekande galning är stressad. Och att en kastrering skulle lösa alla problem. Dvs det som hon betraktar som problem.

Jag som ser honom i alla tänkbara situationer vet att han varvar upp om han ser potetiella lekkamrater. Och att han älskar att springa. Utanför hundpaken spriger han bara i långlina
HundparksOskar är den enda hon ser,
Jag förstår att du blir ledsen :heart
Men kära nån, Oscar är ett barn full i lek. Ser hon inte det så är det inte DU som ska ta åt dig. Fråga om hon aldrig sett ett pappis/phalene-tokrejs?

Syrrans pappis är 7 år och kommer aldrig att blil vuxen, inte min Lily heller (också 7 och Drent) - dom kan fara runt som skogstokiga troll må du tro. Båda är dessutom kastrerade - det blev ingen skillnad på energin där inte!
Undrar vad hon skulle säga då då :meh:

Nej, bara du vet om han är stressad eller ej - inte en random tant vid en rastgård. Hon verkar mer ha ett horn i sidan på dig eller andra/egna problem.
 
Jag förstår att du blir ledsen :heart
Men kära nån, Oscar är ett barn full i lek. Ser hon inte det så är det inte DU som ska ta åt dig. Fråga om hon aldrig sett ett pappis/phalene-tokrejs?

Syrrans pappis är 7 år och kommer aldrig att blil vuxen, inte min Lily heller (också 7 och Drent) - dom kan fara runt som skogstokiga troll må du tro. Båda är dessutom kastrerade - det blev ingen skillnad på energin där inte!
Undrar vad hon skulle säga då då :meh:

Nej, bara du vet om han är stressad eller ej - inte en random tant vid en rastgård. Hon verkar mer ha ett horn i sidan på dig eller andra/egna problem.
Tack.
Ja, jag vet ju att min åsikt är lika mycket värd som hennes och det är min hund, som hon ska skita i.
Men jag har så svårt att ta när folk kritiserar eller blir arga på mig. Tenderar att älta.
 
Det var hemskt. Jag är fortfarande ledsen.

Jag vet att hon tycker min lekande galning är stressad. Och att en kastrering skulle lösa alla problem. Dvs det som hon betraktar som problem.

Jag som ser honom i alla tänkbara situationer vet att han varvar upp om han ser potetiella lekkamrater. Och att han älskar att springa. Utanför hundpaken spriger han bara i långlina
HundparksOskar är den enda hon ser,

Far deras hundar illa på något vis när Oskar är där? Vet att du tidigare haft svårt att promenera och inte heller kan ha honom lös, så jag gissar att han då kan ta ut sig ordentligt i hundrastgården och att det då lätt kan bli för mycket för de andra hundarna. Och sådana beteenden slår lätt över till stress.

En idé kan ju vara att gå dit och låta honom rusa av sig ordentligt för sig själv en halvtimme innan resterande kommer, antar att det är en grupp som ses regelbundet.
 
Far deras hundar illa på något vis när Oskar är där? Vet att du tidigare haft svårt att promenera och inte heller kan ha honom lös, så jag gissar att han då kan ta ut sig ordentligt i hundrastgården och att det då lätt kan bli för mycket för de andra hundarna. Och sådana beteenden slår lätt över till stress.

En idé kan ju vara att gå dit och låta honom rusa av sig ordentligt för sig själv en halvtimme innan resterande kommer, antar att det är en grupp som ses regelbundet.
Med mognad har han blivit allt bättre. Promenaderna är mycket bättre. Jag var för otålig.:)

Ja han springer men jag ser inte att de skulle orsaka obehaglig stress? Han inbjuder till lek. De som är intresserade leker. Andra skiter i honom. Men jag är ingen expert. Kanske stressar han dem?

Det är en timme på söndagarna som är avsatt för små hundar och det är i allmänhet olika hundar där. Nån gång när det varit tomt har han fått springa själv tills han har nosat av hela stora området,
 
@tanten, jag har fått rejäla(!) utskällningar av folk, åtminstone 2-3 gånger, för att jag inte plockat upp hundbajs efter mina hundar. Samtliga gånger var när mina tikar kissade. En gång var det en granne som öppnade fönstret och skrek på mig. Jag visade att jag hade bajspåse med och sa att om hon kom ner och visade vad jag skulle plocka upp så skulle jag absolut plocka upp det, men det var svårt med hundkiss. Hon blev inte gladare för det. En annan person kom åkande i bil efter mig, efter att ha sett hundarna kissa, och så vevade hon ner rutan i bilen och ropade åt mig att plocka upp. Samma sak där, jag svarade att det var svårt med hundkiss. Hon skämdes och bad faktiskt om ursäkt.

Det finns alltid folk som ska klaga. Jag har av en helt okänd person på en tunnelbanestation fått en rejäl utskällning. Varför? Jag använde sele på min hund. Det var tydligen elakt. Man skulle använda halsband istället. Herrejösses så arg människan var och pratade om att jag plågade min hund.

Även jag har hört att hundar som springer, de är stressade. Jag har även träffat vinthundsägare som blivit tillsagda av instruktör på valpkurs att inte(!) släppa sina valpar lösa, för att det varit så tydligt att valparna varit stressade, för "de springer bara runt så fort de kommer lösa". (Eh ja, springa är vad vinthundar gör...).

Visst KAN det ha varit så att kvinnan som nu blev sur på dig faktiskt såg något som du inte såg. Men. Om hon på riktigt hade velat hjälpa din hund eller sina hundar eller vad som, ja då hade hon kunnat framföra det på ett vänligt och trevligt sätt. Annars är hon bara ute efter att tjafsa, och sådana personer är inte värda att lyssna på.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 626
Senast: Troll
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 221
Övr. Hund Jag bytte till färskfoder nyss. Mush. Diskar skålen i maskinen med våra andra grejer och tvättar händerna osv. Läste nu att en fått...
2
Svar
38
· Visningar
2 676
Senast: Sol
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
57 58 59
Svar
1 161
· Visningar
77 611
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp