Ja och tyvärr har jag dålig ämnesomsättning, testade mig och har nedsatt sköldkörtel funktion (testade för detta med blodprov), så håller nu på att försöka komplimentera med vitaminer, bra kost och dricka massor vatten.- sedan kör jag med intermittent fasting med - Verkar göra skillnad.
Har typ varit halv-bantande hela livet och känner igen mig mycket i det systrana elfstrand säger i deres video/podd och vi har lite lika kroppstyp och även fick jag höra som barn att jag skulle banta, fast när jag ser kort på mig själv då va jag verkligen smal och inte alls tjock, så helt sjukt med sån hets jag upplevde då (lite sidetrack, men såg videon om det här på deras kanal om dagen).
Men jag vill inte varken jag eller häst skall vara besvärad av "tjock" matte, så nu gör jag verkligen allt jag kan för att gå ner. Räknar steg, träning och kalorier med. Är typ det värsta jag kan tänka mig att se för stor ut på min häst eller om hon skulle känna sig besvärad på något sätt, min familj tyckte jag "överdriver" men det är faktiskt hur mycket enklare med ridningen med, när man inte har sidfläsk som flyger runt