uppdaterng gubbens skada nya bilder

Sv: uppdaterng gubbens skada nya bilder

Man får verkligen ligga i för att få sår att läka bra.
Omläggning varannan dag.
Men det gjorde mycket när han fick komma ut och röra sig. Blodcirkulationen blev bra då.
Jag är nöjd.:banana: :banana: :banana:
 
Sv: uppdaterng gubbens skada nya bilder

Usch, måste verkligan lära mig att linda ^^
Jag är usel på det.

Du borde få en uthållighetsmedalj för ditt tålamod.
Sår på hästar är inte det roligaste, och speciellt inte på benen ! :crazy:

(U)
/|\
(Ja, det skulle likna en rosett ! :D U:et står för uthållighet ! ) ;) :bump:
 
Sv: uppdaterng gubbens skada nya bilder

Tack
I början var det jobbigare.
Då satte vi steril kompress med salva som vet skrev ut. Runt det en mjukare elastisk gasbinda. köpte från skara. teip.Bommull tidningspapper för att få det stadigt. Sedan bandage färjad med klister på.
Då hade han även en kilklack som skulle sitta på rätt
Men min 3 åring är fantastisk snäll att pyssla med. Även när det gjorde ont. Lite muta med mat så var det helt lugnt. Så skulle vi klia honom.

Men nu är det bara en torr kompress lite gasbinda teip. En liten bit av färjad linda.
Funderar på att bara ha socatyl på nu. För alla flugorna.
 
Sv: uppdaterng gubbens skada nya bilder

Använd en tunn dambinda istället dom fastnar inte i såret ,såret läker bäst när det är förpackat och får använda sin egen flora
Varje gång man öppnar bandaget och tvättar tar det ett par timmar innan såret påbörjar sin läkning igen och som sagt var använd en dambinda istället för kompress där det fastnar i såret när det vätskar sig och för varje gång du sliter bort kompressen så får du med hud som håller på med läkningsprocess..

Hade det varit min pålle hade jag fortsatt med bandagering över såret istället för Socatyl som är något slags pencellinpreparat (eller något åt det hållet ) samt att såret läker bättre under bandaget ;)
Har du Aloevera så lägg det på såret !,...

Mvh Mia
 
Sv: uppdaterng gubbens skada nya bilder

Jag använder sådana dyra sterila kompresser som jag köpt på skara. Det fastnar inte i dom.
Men såret är nu torrt geggar inget. Så det fastnar inte något. Det var värre i början.
 

Liknande trådar

Hästvård http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/detail?.dir=54a7re2&.dnm=28f4re2.jpg&.src=ph Stygn kvar...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: anna_priory
·
Övr. Hund :banana: http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/album?.dir=/77f1re2...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: Rotterö
·
Övr. Hund http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/detail?.dir=/1589re2&.dnm=9242re2.jpg&.src=ph...
Svar
10
· Visningar
1 234
Övr. Hund Min tik är nu 9 månader. Väger 37 kg 58 i manken 60 över rumpan. Är en snäll och go liten vovve Är mycket lydig. Kan sitta kvar...
Svar
10
· Visningar
1 135
Senast: TwiggyM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp