Bukefalos 28 år!

Uppdrag: Sälj ridhuset!

Ale kommun är sanlöst ouppmärksamma på det här med mark och byggnation. Det är inte enda gången de får för sig att bygga på "giftig" mark.
För några år sen ville de smälla upp hyreshus på en fd soptipp. Och det hade de gjort också om inte boende i området uppmärksammat kommunen om olämpligheten.

Det blev ist en fotbollsplan som står öde...
 
Ale kommun är sanlöst ouppmärksamma på det här med mark och byggnation. Det är inte enda gången de får för sig att bygga på "giftig" mark.
För några år sen ville de smälla upp hyreshus på en fd soptipp. Och det hade de gjort också om inte boende i området uppmärksammat kommunen om olämpligheten.

Det blev ist en fotbollsplan som står öde...

Kan bara hålla med. Bor i närheten av ett av områdena som ska utvecklas i Ale och bland annat publicerade de en karta med planerade gång- och cykelvägar som gick över tomter de inte ägde. ;)

Å andra sidan har Kungälvs kommun inte varit så kul att ha att göra med heller. Måste vara nåt med kommuner. ;)
 
Kan bara hålla med. Bor i närheten av ett av områdena som ska utvecklas i Ale och bland annat publicerade de en karta med planerade gång- och cykelvägar som gick över tomter de inte ägde. ;)

Å andra sidan har Kungälvs kommun inte varit så kul att ha att göra med heller. Måste vara nåt med kommuner. ;)
Låter som vi är grannar :up:
 
Dessutom så betalade man ju "dubbelt" för ridhuset då det första företaget (som man redan hade betalt) gick i konkurs när bygget var halvfärdigt. Sen fick man betala igen för att få någon som slutförde bygget.
 
Jättekonstigt. Varför skulle man räkna in det? Mark skall väl saneras oavsett. Vad kostade det om man inte räknade in det? Är väl mer relevant om man öht nämner saneringskostnaden.

Det behövs väl inte saneras fd industrideponi? Det går väl bra att bara anlägga en ridanläggning där. Att sedan personalen försöker varsla om att det kommer upp kvicksilver ur marken när de slår ner stolp för nya hagar mm.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Frågan om flytt av Hamre ridskola har pågått under många år. Första besluten togs för snart 15 år sedan. Det tog tid att få fram en...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Kommunstyrelsens vice ordförande Kristina Lång, C, tog upp satsningar på fritidssidan. Målsättningen och vallöftet från S att bygga tre...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
714
Senast: MissFideli
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 923
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp