uppdragen i flankerna

S

smiling_sun

Vad kan orsaken vara om hästen är uppdragen i flankerna??
 
För lite grovfoder och eller proteinbrist, kan ge hästen ett vinthundslikt utseende i profil.
 
Om det uppkommer plötsligt kan det vara ett symptom på stark smärta, men då brukar det förstås finnas andra tecken också...
 
smärta. uttorkning. stress. svält eller parasiter..prova att avmaska. eller lämna in träckprov. jag har hört många vettiga hästmänniskor som sagt att sådant beror på mask
 
Du kan kolla själv om hästen har vätskebrist genom att klämma ihop lite hud på halsen. Går det inte tillbaka direkt, och blir slätt igen, så har hästen troligtvis vätskebrist.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
935
  • Artikel
Hästnyheter Distriktsveterinärerna kommer tillsammans med privata veterinärer att sköta helgberedskapen i norra Bohuslän. Sedan i maj i år har det...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund När jag slog på TV:en idag var det ett intressant program om räddningshundar på SVT 1. Det är ett norskt program som dels följer...
Svar
2
· Visningar
503
Trädgård & Växter Hej! Jag har i uppdrag att fixa en plantering, men jag behöver lite hjälp med vad som ska stå där. Önskemål är perenn, lättskött, ska...
2
Svar
35
· Visningar
1 741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp