uppdragen i flankerna

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare smiling_sun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 153
För lite grovfoder och eller proteinbrist, kan ge hästen ett vinthundslikt utseende i profil.

Om det uppkommer plötsligt kan det vara ett symptom på stark smärta, men då brukar det förstås finnas andra tecken också...

smärta. uttorkning. stress. svält eller parasiter..prova att avmaska. eller lämna in träckprov. jag har hört många vettiga hästmänniskor som sagt att sådant beror på mask

Du kan kolla själv om hästen har vätskebrist genom att klämma ihop lite hud på halsen. Går det inte tillbaka direkt, och blir slätt igen, så har hästen troligtvis vätskebrist.

mvh Jessica

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att... 14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 897
Samhälle Det var ett inslag på TV4 där Kristin Kaspersen löste olika uppdrag. ”Uppdraget” var ett inslag i programmet Stora Famnen. I ett av...
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Rosett
·
Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 397
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mette Uldahl, som jobbat som veterinärkonsult för det Danska Ridsportförbundet, sade upp sig för en månad sedan. Nu har veterinären fått...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka