Uppdragstråden - upp till bevis!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Galathea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 105
G

Galathea

Jag tänkte att det vore kul med en tråd där vi kan be andra om enklare uppdrag, typ trick att öva in och sedan kanske filma och lägga in som bevis. :D Jag behöver nämligen själv få tummen ur baken och lära in minst en "cirkuskonst" för kursen jag går. Så jag tänkte börja själv. För att få motivation. :D

Sååå. Förslag och "röstning". Vad ska jag lära Cerberus (afghanhund) här näst? Vad vore kul att se en affe göra? Han kan idag high five, buga, snurra och kram. Vi går en terapihundkurs så han tränar också på backa, krypa, apportera (skiiitsvårt med hund som saknar föremålsintresse nästan helt) lägga hakan i knät/på armen och sådana saker, men jag behöver nåt lite roligare nu. Något som jag kan underhålla både barn, vuxna och äldre med.

Här är när vi visar lite saker för skojs skull. :)
http://www.youtube.com/watch?v=LLxGVMIUeKA

Så kom igen nu. Ge oss en utmaning! :D

Sv: Uppdragstråden - upp till bevis!

Jag röstar för "spansk skritt". Måste väl falla sig hyffsat naturligt för en afghan?:D

Tända lampor!

Sen jag lärde Iver det slipper jag svära över att jag glömt släcka lyset när jag gått och lagt mig.:D

Tända lampor!

Sen jag lärde Iver det slipper jag svära över att jag glömt släcka lyset när jag gått och lagt mig.:D

Åååh.. en stor hund..som nåååår saker :D *drömmer*

Edit: Fast min hund kan krypa in och hämta saker som rullat in i trånga utrymmen/under saker :)

Jag röstar också för lampa! Båda mina kan det, även om jag trodde att Zala inte skulle klara det eftersom hon i tusen år bara nosade på knappen :p

Filmbevis!
http://www.youtube.com/user/WahidahCherazade#p/u/0/vGAGYy8WDUw

Annars är jag gärna med på uppdrag!

Wahidah kan.. fåsenu... momenten ur lydnadsklass 1 (inte felfritt, men vi jobbar på dem), börjar kunna apporteringen i klass 2, kan tricks som "sitt fint", hoppa rakt upp i luften, hoppa framåt några steg på bakbenen, gå slalom mellan benen, komma och ställa sig mellan mina ben, hoppa upp och ner från stolar, snurra, krypa, börjar lära sig backa och som sagt var kan hon släcka lampa.

Jag vill inte lära henne saker som att dra av strumpor, bära mobiltelefoner eller öppna skåpluckor, för hon kan absolut få för sig att göra sakerna utan kommando och kan säkert få för sig att tugga upp både strumpor och mobiltelefoner om jag inte passar mig :angel:

Såå, vad mer kan jag lära henne?

Zala är det lite lättare med. Hon kan sitta fint, hyfsat fotgående, sitt, ligg och snart kan hon nog stanna också. Lampan har hon lärt sig släcka - och sedan kan hon inte mer :D

Spansk skritt. Haha! Tänk om han börjar gå så i utställningsringen. :D

Tända/släcka lampan borde ju gå. Det dumma är att vi bor i en gaaammal lägenhet nu, så det är såna där små tunna lampknappar. Typ tre smala bredvid varandra. Hade varit enklare om det var en sån där stor knapp som är lätt att trycka på. Men vi kan prova. :D

Prova! :bump:

Mina små har vaknat till liv nu.. så nu ska jag försöka komma på något att lära Wahidah idag. Buga kanske?

Jag försöker lära min hund att gå före ut i trapphuset och trycka upp hissen. Vår hiss är norra jordklotets långsammaste och det hade varit lite tidsbesparande om han kunde fixa det medan jag släcker, stänger och låser :laugh:

Det går sådär, han fattar att han ska trycka på knappen om jag står intill men står jag på avstånd, sätter han sig bara ner vid hissknappen och ser förvirrad ut :rofl:

Det går sådär, han fattar att han ska trycka på knappen om jag står intill men står jag på avstånd, sätter han sig bara ner vid hissknappen och ser förvirrad ut :rofl:

Då är det bara att stå liite längre bort till en början och sedan öka avståndet :D (Jag vill få mina damer att kunna släcka lampan längst bort i köket när jag sitter vid köksbordet. Hade varit galet praktiskt. Jag gör så att jag ökar avståndet lite i taget och det fungerar fint! :p)

Idag började jag och Wahidah med att lära in buga på kommando. Det verkade nääästan som att hon fattade vad det gick ut på, så vi fortsätter imorgon!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 202
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 245
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Upplever ett så enormt bakslag med allt vad gäller min hund just nu. Tidigare har han alltid lyst upp när jag kommer på en kul aktivitet... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 416
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Inspirations tråd för lite trix att träna inne, ni vet sådant man kan experimentera med när man inte har något bättre för sig :angel...
Svar
12
· Visningar
3 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka