Bukefalos 28 år!

Uppfällbar säng????

indian-charlie

Trådstartare
Jag har googlat och sökt men inte funnit något bra tips på hur man bygger en uppfällbar säng.

Mini ska få omgjort i sitt rum och eftersom rummet är väldigt litet så skulle jag vilja kunna fälla upp sängen ( långsidan ) så att golvytan kan användas ordentligt när hon leker med sina Barbieprylar.

De jag hittat på nätet är svindyrt, kostar nästan lika mycket som en ny säng och det behöver hon inte.

Så.. någon som har tips?
 
Sv: Uppfällbar säng????

Vet inte hur liten Mini är, men borde inte en loftsäng ge samma resultat fast med betydligt mindre krångel?
 
Sv: Uppfällbar säng????

:bow: Jag hade iofs redan hittat sidorna du länkade ;)

Min tanke är att göra ungefär så här (lånad bild från annons)

image_1_97267big.jpg


Problemet är ben mm vilket är väldigt dyrt om man skulle köpa från bla de som du länkade till.
 
Sv: Uppfällbar säng????

Vet inte hur liten Mini är, men borde inte en loftsäng ge samma resultat fast med betydligt mindre krångel?

Hon har redan haft loftsäng och jag tröttnade på bäddandet och 40 000 kramdjur, leksaker mm som hamnade i loftsängen bara för att prinsessan inte orkade bära ner prylarna :cool:
 
Sv: Uppfällbar säng????

Var det inte Martin Timell i Äntligen hemma som byggde en sådan säng?

Sängben kan man väl sätta ett gångjärn på så faller det ju atomatiskt in/ut.
 
Sv: Uppfällbar säng????

Jo ,det var det :D men han hade sådana där dyra fällben. :crazy:

Jag har klurat på det där med gångjärn men ser lite problem med hur jag ska få vettig styrka på benen och vart/hur jag ska fästa dem.
 
Sv: Uppfällbar säng????

Måste det vara ben på den då ? Kan den inte bara vara som på bilden ovan, att den ligger på golvet?
 
Sv: Uppfällbar säng????

Om du redan har sängen så kan du väl ta kort på undersidan så kan vi ge dig tips om vart/hur du ska fästa bena :D
Vi kanske t.o.m kan tipsa om några förträffliga gångjärn vi har sett
som skulle passa utmärkt för ändamålet ;)

Här var det finfiiina grejor, gasdämpning och sånt (antar att det inte är för att minska fisarna)
http://www.savarsnickeri.se/documents/SaNG-enkel050225.pdf
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
740
Senast: ptr
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 433
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 665
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp