Uppfödare, har ni känt såhär??

JessicaM

Trådstartare
Jag har haft 2 kullar, en på min 4åriga Chihuahua och 1 på min 3åriga Chihuahua.

Nu i sista kullen blev jag ganska fäst vid en liten valp trots att jag inte gav honom mer uppmärksamhet än de andra. Hade funderingar på att behålla honom och låg vaken om nätterna pga detta. Men jag bestämde mig för att sälja pga i ärlighetens namn kände jag att vi behövde pengarna..

Han har kommit till ett bra och kärleksfullt hem. Han hämtades för 1 vecka sedan och jag grät som ett barn när han åkte.
Varje dag saknar jag denna valp och jag ångrar så att jag sålde honom men tydligen så fattade jag inte hur mycket jag verkligen hade fäst mig vid honom förens han var borta!!

Visst det är klart att det känns tomt när alla valparna har åkt och klart man känner en viss saknad, men jag saknar bara honom och så enormt också :cry:
Det har gått 1vecka och jag gråter än när jag tänker på honom!! Hur kunde jag ha gjort sådant misstag!! (Inget emot de nya matte o husse)

Många läser nog detta o tycker att det är fjantigt men jag är inte bara lite ledsen utan jag sörjer...

Sv: Uppfödare, har ni känt såhär??

Det är et säckert men vad ska man svara??
Hunden är såld och köparna bra.
Du kan ju inte göra det ogjort liksom...

Jag har alltid en favorit ur varje kull. Jag har också ett öppet sinne och skulle det komma en individ jag verkligen fäster mig för och vill behålla så hade jag gjort det. Men, jag går ändå in med beslutet att alla ska säljas så långt det går och ännu har det inte varit några problem.

Jag hade inte fött upp hundar ifall jag hade haft svårt att skiljas från de söta valparna. Min mamma däremot, gråter alltid en skvätt när valparna hämtas. Vissa kullar har hon bara spenderat lite tid med, men hon gråter i alla fall. Enorm separationsångest. ;)

Jag å andra sidan lider inte alls. Jag väljer bra hem med vettiga köpare så valpen får det lika bra eller till och med bättre än den har det hos mig.

Visst kan det kännas tugnt ibland men jag brukar ha inställningen att de ska säljas.
Skulle jag känna att det är nån av valparna som jag fäst mig vid väldigt mycket så är det inte omöjligt att den blir kvar.
Det har inte hänt än men vem vet.;)

Du får väl vara ärlig mot dom nya ägarna o säga som det är, du skulle hemskt gärna vilja ha tillbaka valpen o fråga om dom kan tänka sig en ny?

Om detta inte går får du tyvärr stå ditt kast, bytt är bytt, speciellt om det är pengar och kontrakt med i bilden! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka