Uppfödarpengar

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare misan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 391

misan

Trådstartare
Kanske en dum fråga, men det har aldrig varit aktuellt förrän nu :smirk: Får man uppfödarpremien bara för riktiga lopp, eller får man nån liten peng för premie/kval (som 2-åring alltså) också?
Fattade det så enligt STCs hemsida, men det står ju inget i insprungna pengar så då verkar det inte så tänkte jag... Inga stora pengar det handlar om ju men bara en undran, för miljonär blir vi säkert senare ändå :D (man måste ju tro haha.)

Sv: Uppfödarpengar

Visst får man uppfödarpengar också. Förutsättningen är att du är uppfödare till hästen och att den går ett godkänt premielopp senast i oktober det året hästen blir 2 år. Då betalas en grundpremie på 9.500:- ut. Gäller varm- och kallblod. Gäller för amatörtränad häst.

Då får jag alltså 10% dvs 950:- för det?! Hästen i fråga är såld men i amatörträning och uppfödare är jag ju fortfarande =)

Ja, som jag har förstått det så är det så. Grattis till tröstpengen. ;)

Senast ändrad av en moderator:

:(Jag tror att dom har tagit bort uppfödarpengen på premie lopp/appendix

Jag fick premie uppfödar pengar på senaste avräkningen (aug) från stc så det kan inte stämma.

Vi har också fått våra uppfödarpengar nu i augusti på de som klarat sitt premielopp :bump:
Var har du sett/läst att man inte får det? Eller är det nå´t nytt som kommer gälla från årsskiftet???

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 881
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 381
Senast: Johanna1988
·
Äldre Jag funderar på vad man kan göra med en släkting som mår riktigt dåligt psykiskt. Jag är en total lekman men det känns verkligen som hen...
Svar
17
· Visningar
1 674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka