upphängning av lokselar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Stina_Julle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 592
S

Stina_Julle

Hejsan!
Vi håller på att bygga ett nytt stall som är färdig sen några månader tillbaka. Hästen har flyttat in där och trivs väldigt bra. Nu är det bara att inreda sadelkammaren, framför allt få plats med alla nödvändiga och onödiga saker man samlat på sig!
Men nu till frågan, hur hänger ni upp era lokselar? Den jag har är till min ardenner vilket gör att den är rätt stor och tar mycket plats. Just nu hänger den på en träbock, vilket är väldigt opraktisk och tar föpr mycket plats i en liten sadelkammare.

Har ni några bra tips?

Sv: upphängning av lokselar?

Det finns färdiga hängare som är jättepraktiska.
Googla på "Selhängare" och kolla på bilderna.

Ett exempel:
img.php

Eller så sågar du 1-2 dm tjocka "skivor" av en stolpe, fäster dem i väggen och hänger sakerna på.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: upphängning av lokselar?

Jag hänger upp mina två+ tömkörningsgjord på en sånn här:

Tar minimal plats och hänger man den bara i rätt höjd så är det busenkelt. Jag har min i höjd så jag bara lägger över den på axeln så det går lätt att slänga upp den på hästen sen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta... 2
Svar
37
· Visningar
4 878
Senast: Soapbubble
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 688
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 329
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 070
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka