Uppsägningstid!?

Cyllene

Trådstartare
Nog är det standard eller regel att man säger upp saker från månadsskifte?

Jag ska ju säga upp min stallplats och mamma yrar och säger att jag kan säga upp det från 15 maj - 15 juni. Jag däremot gissar att det får bli från 1 juni -1 juli.

Tror ni verkligen det går? Jag kan inte hitta kontraktet, annars antar jag att jag kan se det där...

/C

Det regleras i kontraktet, står det bara en månads uppsägningstid, så kan det vara från vilket datum som helst i teorin i alla fall. I praktiken är det ju oftast enklast att ta månadsskiftet, vilket ju också är det vanligaste.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 453
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 548
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: Zpunk
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 542
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka