uppsittnings pall...

Rebecka83

Trådstartare
skulle behöva en ny då den jag har e livsfarlig!!!!

Någon som har ritning eller bilder på något hemmabygge som funkar bra??? Eller någon som vet var man kan köpa??

Den kommer att stå ute och så ska den gärna inte sjunka ner i sanden när man ska stiga på den....

Sv: uppsittnings pall...

jag byggde en stadig pall i helgen... Kan ta bilder på den imorgon om du vill. Den blev riktigt bra!

Finns en träpall på IKEA dom kostar 99:- som är skitbra....oljar man inte den lite granna håller den för att stå ute i regnet eller i snön också...:)....Den e kanonbra...:D

//Domino

funderade på en sån också... har en hemma i lägenheten... e dock inte på väg över havet på ett bra tag...

Finns en träpall på IKEA dom kostar 99:- som är skitbra....oljar man inte den lite granna håller den för att stå ute i regnet eller i snön också...:)....Den e kanonbra...:D

//Domino

Håller med denna pall har jag också. Den fungerar perfekt. Har haft den ute i ur och skur. Lätt att flytta.:)

Här är en tillfällig ritning iaf. Du får ha överseende med mina paintskills :o :D

bnk.jpg

På ridskolan har vi också sådana pallar från IKEA, dom är verkligen superbra och praktiska.:D

skulle behöva en ny då den jag har e livsfarlig!!!!

Någon som har ritning eller bilder på något hemmabygge som funkar bra??? Eller någon som vet var man kan köpa??

Den kommer att stå ute och så ska den gärna inte sjunka ner i sanden när man ska stiga på den....

Men en pall är ju lite lågt? Ställer du dig på pallen och sedan sätter du i en fot i stigbygeln, eller hoppar du från pallen? Jag skulel vilja ha en anordning som var så hög att jag bara kunde kliva upp... för att spara sadeln (blir lätt sned efter några års klängande) och hästens rygg. Men hästarna jag brukar rida är runt 170 höga...

Men en pall är ju lite lågt? Ställer du dig på pallen och sedan sätter du i en fot i stigbygeln, eller hoppar du från pallen? Jag skulel vilja ha en anordning som var så hög att jag bara kunde kliva upp... för att spara sadeln (blir lätt sned efter några års klängande) och hästens rygg. Men hästarna jag brukar rida är runt 170 höga...

jag brukar stå på pallen o sen foten i stigbygeln.... min pålle e 168cm...

visst sku de va bra me en där det bara är att sätta sig på hästen men den lär bli ganska stor :confused:

jag brukar stå på pallen o sen foten i stigbygeln.... min pålle e 168cm...

visst sku de va bra me en där det bara är att sätta sig på hästen men den lär bli ganska stor :confused:

Ja, jag vet... det är dumt... men jag tänker på en sån där handikappramp nästan... men en liten trappa och sedan en yta att stå på... borde ju inte vara såå svårt att bygga? Men den måste vara stadig så att hästen inte kan slå ner den och bli rädd... kanske kan skruva fast i stallväggen permanent?

Kompisen har murat upp en, snyggt i tegel och rappade sidor.
den står just vid stallkanten och är helproffsigt byggd, med trappsteg på ena sidan...

Fungerar mkt bra!

Kompisen har murat upp en, snyggt i tegel och rappade sidor.
den står just vid stallkanten och är helproffsigt byggd, med trappsteg på ena sidan...

Fungerar mkt bra!

Vilken bra kompis du har!!

vi har tre lastpallar staplade på varandra, lagom högt för både stora och små hästar/ryttare, sjunker INTE ner håller för väder och vind.

IKEAs träpall för 99kr är jättebra. lätt att flytta på också i och med handtaget. Stabil och lagom hög.

Vi har den bästa någonsin! Helt enkelt en upp och ned vänd plasttunna! Lätt att flytta dit man vill! Perfekt och billig!

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Trädgård & Växter Eftersom mitt vedskjyve rasade förra vintern och den erbarmligt idiotiska stadsplaneringen i byhåla gör att jag inte får bygga ett...
Svar
9
· Visningar
526
Senast: Scata
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma