Bukefalos 28 år!

Uppvisning American Saddlebred

T

Tristan

Hejsan! Jag undrar om det finns några som vet om några bra ställen där vi skulle kunna få visa upp våra vackra American Saddlebred hästar. Vi är en förening som jobbar framåt med rasen i helhet och har en bra avel i sverige. I dag finns det ca 45 stycken i sverige och vi vill GÄRNA visa upp några av dessa hästar för intresserade människor och visa dess mångkunnighet. Vi kommer att visa upp Saddle Seat ridning som är en mycket vacker och pampig ridning.

Har ni några bra ideér eller tips på ställen som man kan visa upp på så hör gärna av er till
catrin.carlson@swipnet.se :idea:
 
oh...en till som äger ett exemplar av denna vackra ras! vår familj äger en saddlebred Täppsveden Starlight Express. Hade inte hört talas om rasen innan vi tittade på henne och jag blev jättekär i rasen. Synd att jag redan ahr en travarkille som jag avgudar...annars hade det nog stått två saddlebreds hos oss. rider dock itne saddle Seat med henne.

Har försökt kontakta folk via svenska hemsidan men gästboken där vill inte fungera!

Vore roligt om fler fick upp ögonen för denna vackra ras!
 
jag är kompis med ägaren till swedish prime property :love:
jättefina hästar är det... :)
 
Va! Känner du Jennie!!! Va kul......hälsa henne från mig......Carina i SunCity....hon borde komma ihåg.... :D :D...förresten står Yatzy fortfarande på FäRK????

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:
 
ja jag känner henne, vi har stått i samma stall 2 grr.
nej hon står inte på färk längre, hon står på landet nu i stan med båda sina saddlebreeds. Även om vi inte står i samma stall längre så brukar vi träffas och rida och dylikt, vi ska tex ut och prova på lite western under året :)
 
Hej Catrin!

Jag vet inte om vi träffades på Saddlebredhelgen?
Det är jag som har Sunhills Citrin

Det vore bra med lite uppvisningar så folk får se vad fina och användbara hästar vi har. :)
Jag är tyvärr rätt ensam här uppe i norr.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 674
Senast: liiinnea
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 908
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 001
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flow nu när det gäller ridningen. Det är SÅ roligt, och som @Araminta skrev något som jag måste försöka ta...
Svar
0
· Visningar
426
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp