uppvisning + musik = ???

Scorpan

Trådstartare
mjaha.. då har man ju nästan lovat bort sig för att göra en liten uppvisning. Det kommer handla om en spegelritt och nu så är det kaos på hjärnkontoret.

Jag vill ha en maffig musik (ni som träffat Lina vet ju att hon inte är nån "klassisk musik" typ av häst) då båda hästarna är nordisar med kraft i utstrålningen...

Några tips från er andra som rider uppvisningar vore underbart!! :bow:
 
Lyssna på Oldfield, Tubular bells III, och se vad du tycker! Älskar den skivan och det är riktigt effektfull musik! Lite spansk-influerat, men ändå inte.. kan nog passa, du får se vad du tycker ;)
 
Nu rider jag inte uppvisningar...men kanske nagon musik av Hans Zimmer (han har bla gjort musiken till filmen Gladiator) skulle passa? :idea:
 
ååå smälter... precis den musiken jag älskar att rida till...
 
Loreena McKennitt (tror det stavas så??) kanske kan vara ngt?
 
Sluta, ni läser mina tankar!!

Loreena är en gudinna...
Tori Amos funkar faktiskt också, iaf en stor del av hennes musik, kanske inte dom mest *konstiga* låtarna dock.

BlackmoresNights... gudomligt

Enya-Celts -- utmärkt
 
Jag älskar också Tori Amos, men jag vet inte om det är någon uppvisningsmusik? För mycket sång tror jag... Man ska nog hålla det så instrumentalt som möjligt?
 
Inte alls, Toris stämma och BlackmoreNights sångerskas stämma är helt ljuvliga att rida till, det ger faktiskt en ytterligare dimension utöver bara rytmen och takten!
 
tusen tack för era förslag! Ska se om det är nått som passar :idea:

Tar gärna emot fler förslag!! :bump:
 
:bow: Tori's "Crusify" är jätte härlig! Tyvärr har min cd spelare svalt min skiva och VÄGRAR att spotta ut den, EFTER att den gått pajj (spelaren alltså) :mad:
 
Det finns en cd skiva med ryttarmusik utgivet av serpent.

Den heter: "Ryttarmusik" ,och det är livgardets dragontrumpetarkår som spelar.

Finska rytteriets marsch bla....

De två första spåren är specialkomponerade för kadriljridning.

"Dragonerna komma" tex är säkert mysig att rida till. Eller kanske "Skånsk Dragontrall".

/Kung Tulle

Det finns både stunsig marschmusik samt mjukare musik på skivan!
 
Hei!

Her kommer et lite tips fra en nykommer her på forumet. Jeg har ridd en del oppvisninger til musikk av Enigma. Superbra musikk!! Ellers finnes det jo en del bra filmmusikk, f.eks fra filmen Pirates of the Carribien?

Mvh Chevaleresse :) :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 124
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 039
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 933
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 368
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp