Bukefalos 28 år!

Ur form eller i form

Sv: Ur form eller i form

Du missförstår mig. Hästägaren KRÄVDE av mig att rida med martingallösningen, d.v.s. knäppa fast tyglarna i martingalen och låta dem löpa fritt genom bettringarna (för övrigt ett pessoa (!!)). Jag gick emot henne, ja, då jag tycker att det var den sämsta idéen någonsin i och med att hästen aldrig kan ta stöd på tygeln. För att ändå gå henne tillmötes och hjälpa hästen till en lägre form (hjorthals, stressad, periskophuvud) red jag då istället med graman. Jag undviker graman så långt det går, men valde det som ett, enligt mig, bättre, alternativ till martingal-lnäppt-i-tyglar-grejen.

Som en hemmabyggd Thidemantygel alltså?:confused:

Måste jag välja mellan en Thideman och en graman så väljer jag gramanen!
Men jag måste hålla med de övriga tyvärr, det är hästägarens call hur snurriga åsikter de än kan ha. Kan ni inte enas om en halsförlängare istället? Kanske inte det mest ultimata alla gånger men säkrare än hemmabygget i varje fall.
 
Sv: Ur form eller i form

Hos mej hade en medryttare åkt ut med huvudet vid ett sådant beteende.
spelar ingen roll hur konstiga idéer en medryttare skall ge blanka :devil: i att används utrustning som ägare ha sagt inte får används.
 

Liknande trådar

Dressyr Alltså jag har funderat på det här så himla länge nu och jag vet att det pratats mycket om det men jag måste bara ta upp det ändå. När...
33 34 35
Svar
692
· Visningar
61 215
Senast: Fiador
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 348
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 698
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp