Urvuxna barnkläder

mian1

Trådstartare
Vad gör ni med alla urvuxna barnkläder?

Jag har en flicka och en pojke så det är ju en hel del kläder som lillebror inte ärver, typ klänningar och jätterosa kläder. Efter lillen blir det också en massa kläder över även om jag lånat kläder efter min systers pojk.
Nu har jag flera flyttkartonger med kläder, trots att jag bara sparat sånt som inte är slitet eller fläckigt. Har ett syskon som tänker skaffa sig ett till barn i framtiden och då kan ärva, men det är ju mängder och mycket lär vara ganska omodernt då.
Sälja på Tradera tycker jag verkar som ett jättejobb. Loppisar är inget för mig.

Sv: Urvuxna barnkläder

Blocket? Så kan du sälja så mycket du vill i "ett stycke"! Tex alla dotterns kläder för sig och sonens för sig, och då alltihop på en gång?

Det borde vara attraktivt tycker jag? :)

Du kan ju sälja på tradera och skriva endast avhämtning?
Myrornas och liknande vill säkert ha dom annars.

Om du inte ids sälja dem så skänk bort dem!
Via annonsering eller typ till Röda Korset eller annan hjälporganisation.

Än så länge har jag sparat sonens kläder (en del har lånats ut till brorsans lilla grabb). När jag vill bli av med dem räknar jag antingen med att sälja dem via Loppis (har köpt en del kläder på loppis med just enbart barnkläder som hålls två ggr per år här på orten) eller så kommer jag ge bort dem till Röda Korset. Dit ger jag mina egna kläder som jag vill bli av med.

Ge kläderna till ditt syskon för "framtida bruk", annars skänker du till ngn välgörenhetsorganisation.

Vi hade inga syskon att ärva kläder av när vi fick våra tvillingtjejer men som tur var har vi fått ärva kläder av en av mina kompisar och det har varit väldigt uppskattat från vår sida!
Vi är inte så fasligt modemedvetna att våra småbarn behöver ha det absolut senaste modet, helt och rent fungerar utmärkt.

Har en affär som säljer begagnade barnkläder, så säljer man kläderna där för man halva värdet hon säljer av. Men de kläder som jag verkligen gillat spar jag, till framtida syskon. :)

Det brukar ordnas barnbasarer lite överallt där man kan sälja kläder, leksaker, barnvagnar m.m. :laugh:

Jag har sålt endel på blocket och Tradera. Tradera tycker jag är lite bökigt men allt som ska skickas. Nu planerar jag att ta med barnen, nästa år, på Loppis. Då får de rensa ut lite leksaker och kläder och köpa nått annat de vill ha istället.

Personligen tycker jag det är skönt att vi inte har någon vi ärver. Material och årstidskläder stämmer sällan med vad man önskar. Köper ofta begagnat men bara precis vad vi behöver. Det är inte mängden man behöver utan sådant som är praktiskt.

Vi har skänkt bort till vänners barn. Om de inte vill ha så har de skänkt bort i sin tur.

Alla kläder har varit hyfsat tidlösa.

Vad gör ni med alla urvuxna barnkläder?

Jag har en flicka och en pojke så det är ju en hel del kläder som lillebror inte ärver, typ klänningar och jätterosa kläder. Efter lillen blir det också en massa kläder över även om jag lånat kläder efter min systers pojk.
Nu har jag flera flyttkartonger med kläder, trots att jag bara sparat sånt som inte är slitet eller fläckigt. Har ett syskon som tänker skaffa sig ett till barn i framtiden och då kan ärva, men det är ju mängder och mycket lär vara ganska omodernt då.
Sälja på Tradera tycker jag verkar som ett jättejobb. Loppisar är inget för mig.

Om du skickar det till mig kan jag se till att det kommer till en slumskola i Kenya som verkligen behöver kläderna!

Jag tycker tradera är bra. Sen är det ju upp till den som säljer hur man lägger upp det. Paket är ju populära. Lägg en massa fina kläder i samma storlek o fota o skriv med ordet "paket" i texten. Många söker på ordet paket eftersom frakten blir så mycket billigare/plagg om man köper många saker av en o samma säljare:idea:

Jag ger helst bort kläderna till hjälporganisationer. Där gör de störst nytta förhoppningsvis. Nu har jag källaren full med klädkassar i väntan på att lämplig bidragsorganisation ska ha insamling. Har gett tidigare till en organisation som skickade kläderna till ett barnhem i gamla öst.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur mycket och länge ska man spara och vad? Vi visste inte säkert om vi ville ha ett syskon till Lillan, men utifall bestämde vi oss...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: twinstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka