USB-port..hjälp!

U

Ultrabeat

Hejsan!
finns säkerligen ett och annat datageni här på buke,som kanske till och med skulle kunna hjälp mig?! Har köpt en ny digitalkamera, men det funkar tyvärr inte att lägga in bilderna på datan, datan är relativt ny och har en USB-port som jag kopplar digitalkameran till men när jag väl är inte på Olympus Master där jag skall ladda in bilderna så säger bara datan att den inte kan hitta någon kamera som är kopplad till en USB-port! Fick höra att man skulle uppdatera drivrutinerna på dessa på enhetshanteraren och det har jag lyckats göra, men det funar ändå inte, söka på internet sa någon annan, men jag kan verkligen inget om datorer så det var ju som att leta efter nål i höstack..ja dit har jag kommit för jag har ingen aning om vad jag skall göra, försökt ringa supporten för både Olympus och Fujitsu Siemens men dom har öppet knepiga tider eller så är det upptaget, jag ger upp! Jag har Windos XP och Usb-porten heter USB2.0 dyl kunde jag läsa mig till i böckerna till datan, men inte står det något där heller..

Kan någon hjälpa mig tro?:confused:
 
Sv: USB-port..hjälp!

En kanske lite dum fråga, men har du satt på kameran när du kopplat den till datorn?
 
Sv: USB-port..hjälp!

Jag har haft en Fujitsu Siemens med Windows XP tidigare, som jag anslöt min Canon-kamera till. Det fungerade bara, om datorn själv fick starta programmet genom att jag anslöt kameran.

Det fungerade inte för mig att själv starta programmet och sedan ansluta kameran. Då påstod datorn att någon kamera inte vore ansluten.

Vet inte om detta är till någon hjälp, men det är det enda tips som jag har. Lycka till!
 
Sv: USB-port..hjälp!

testat att sätta i skivan du fick med och installera drivrutinerna SAMT att läsa koma igång guiden eller manualen du fick med?
 
Sv: USB-port..hjälp!

Kan vara konflikter med enhetsbokstäver. Inte allt för ovanligt när det gäller t ex lagringsenheter via USB. I så fall byt bokstav på kameran. Fixas under Den här datorn - Hantera - Lagring - Diskhantering. Högerklicka på aktuell enhet (kamerans) välj Ändra enhetsbeteckning och sökvägar.
 
Sv: USB-port..hjälp!

jag har aldrig använt något program till någon av mina 3 digitalkameror..

1. man pluggar i sladden i kameran och andra änden av sladden i datorn..
2. knäpp igång kameran..
3. öppna "den här datorn" välj flyttbart media, dvs digitalkameran..
4. öppna upp där korten ligger och kopiera över dom till en tom mapp på skrivbordet..
5. knäpp av kameran och ta ur sladden ur kameran..
 
Sv: USB-port..hjälp!

BeastieBabe skrev:
jag har aldrig använt något program till någon av mina 3 digitalkameror..

1. man pluggar i sladden i kameran och andra änden av sladden i datorn..
2. knäpp igång kameran..
3. öppna "den här datorn" välj flyttbart media, dvs digitalkameran..
4. öppna upp där korten ligger och kopiera över dom till en tom mapp på skrivbordet..
5. knäpp av kameran och ta ur sladden ur kameran..

har du haft en Olympus då?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på och hjälper en bekant med sin dator. Den har 2 usb-portar, och usb-porten fungerar, men trots detta kommer det upp att...
Svar
2
· Visningar
837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp