Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det anser inte jag. Du kan aldriig se på hästen hur mineralbalsnen ligger vilket kan få mindra trevliga följder i framtiden. Dessutom hinner hästen gå med ex proteinbrist ett bra tag innan du ser det på den. Analysera grovfodret, det är värt de där extra kronorna, för hästens skull!
(Och även med ett analyserat foder så fodrar du med ögat. De fletsa hästar är inte tabellhästar utan foderstaten behöver justeras. Du kan dock mota olle i grind sas, och förebygga brister och felbalanser i god tid.)
Jag har aldrig haft analyserat hö till mina hästar. Har bara "ögonfodrat". Vet inte hur det har gått men lever och är glada är dom iaf
Du kan aldriig se på hästen hur mineralbalsnen ligger vilket kan få mindra trevliga följder i framtiden. Dessutom hinner hästen gå med ex proteinbrist ett bra tag innan du ser det på den. Analysera grovfodret, det är värt de där extra kronorna, för hästens skull!
(Och även med ett analyserat foder så fodrar du med ögat. De fletsa hästar är inte tabellhästar utan foderstaten behöver justeras. Du kan dock mota olle i grind sas, och förebygga brister och felbalanser i god tid.)
jag har aldrig fodrat efter analys, har funkat utmärkt.
Samma här. Vi är inte sämre hästägare för det.
Jag har ocså svårt att tro att foderstaten kan bli, som du skriver, totalt välbalanserad. En del kräver mer än foderstaten, skulle tro att det är så för det mesta, andra kräver mindre, alla hästar är ju olika.nope.. inte det minsta.
gubben har alltid vart fin i kroppen och lätt för att lägga muskler. nu får han hö, vitaminer o mineraler, lite betfor och lusern.
vad jag har förstått så kan man inte få en totalt välbalanserad foderstat.... eller?
Jag håller helt med, man kan fodra ganska bra med ögat - vad gäller tillskott av energi och proteiner.Nej, att RÄKNA ut en foderstat utan höanalys, är ju omöjligt eftersom du inte har några hövärden att räkna på![]()
Däremot kanske du kan få till en "ungefärlig" (halvdan) foderstat via ögonmått, men du kan aldrig veta vilken mängd hästen får i sig av vad. Den kan se fin ut men ändå gå omkring med brister som visar sig senare.
Samma här. Vi är inte sämre hästägare för det.