Utbilda sig till c-tränare?

T

treat

Jag skulle gärna vilja utbilda mig till C tränare i hoppning, jag har alla kvalifikationer förutom hästskötar diplom. Hur får jag detta? Måste jag gå en hästskötar utbildning eller kan man göra ett yrkesprov direkt?

Tack på förhand :bow:
 
Sv: Utbilda sig till c-tränare?

Har förmig att kollegan "övade" och pluggade hemma och sen åkte dit på provdag och bara gjorde testerna....

Sök på utbildning på Svenska Ridsportförbundets sida :/ Utbildning / Yrkesutbildning / Yrkesprov och diplom

Finns allmän info om prov 2011 och så en pdf med vad du ska kunna.
Kan du inte läsa dig till det du vill veta så ring och fråga dem.:)

Tänk på att du behöver ha intyg på tappskokompetens och förstahjälpenkursen för att bli godkänd (förvånansvärt många glömmer/missar det).

Lycka till!
 
Sv: Utbilda sig till c-tränare?

Så med andra ord så kommer det räcka att "läsa" inför provet? Såg att det fanns en förberedande kurs, det skulle ju iof vara skönt för då vet man vad som komma skall. Men å andra sidan känns det som att kasta pengarna i sjön eftersom man redan har erfarenhet.
 
Sv: Utbilda sig till c-tränare?

Du behöver inte gå ngn kurs utan du kan bara göra provet om du vill (hör med SvRf när det anordnas prov) Det kan dock vara bra att gå ngn kurs eller kanske ta hjälp av ngn som redan gjort. Du ska inte ha så djupa kunskaper men du ska kunna lite om det mesta. Jag gjorde det förra året i samband med min utbildning och då var jag alltså föreberedd genom skolan. I vår klass var det en som fick göra om en del av provet, dagen efter var det "privatister" som gjorde provet dvs de hade föreberett sig själva. Där tror jag att 2-4 st klarade sig, sen var det ca hälften av resterande som fick göra om en del av provet och hälften fick göra om allt. Misslyckas du på mer en ett delprov får du göra om hela provet, misslyckas du med en del får du möjlighet att göra om den delen vid ett senare tillfälle. Mkt som ingår kan tyckas självklart men det är inte så enkelt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 945
Senast: ylvalill
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: Sasse
·
Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 324
Senast: Praefatio
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 256
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp