Utbildning sadelutprovare?

Snoozam

Trådstartare
Hej!
Jag vill i framtiden bli sadelutprovare (går i ettan i gymnasiet och ska bestämma vad jag ska läsa i tvåan och trean för att få behörigheter osv) och är lite nyfiken på om någon vet vad man ska gå då? Är det "fristående" kurser man ska gå då, eller finns det ngn högskola av ngt slag? :)

tacksam för svar :)

Sv: Utbildning sadelutprovare?

Vad jag vet så behöver man inga speciella kurser från gymnasiet för att bli sadelutprovare.

Det finns olika alternativ, antingen så blir du sadelmakare och då ingår kompetensen för att bli sadelutprovare. Annars kan man få kompetensen genom en anställning av ett företag och genom dem läser kursen. Sen finns det flera andra kurser där sadelutprovning ingår.
Sen finns det även sadelmärken som har egna utprovningskurser.

Sv: Utbildning sadelutprovare?

Som fjordtokan skriver finns det många alternativ. Vår sadelutprovare har gått en ganska omfattande utbildning i England och hon är verkligen superduktig.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 791
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 547
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 230
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 492
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka