utbildning

J

Jappeloup

Jag funderar starkt på att börja plugga igen. Har fast jobb nu men känner att jag skulle vilja utbilda mig, riktigt längtar efter att plugga ( vilket man aldrig kunnat tro att jag skulle vilja):crazy:
Så min fråga till alla är :
Vet ni någon bra utbildning inom hästbranchen? En utbildning som leder till ett jobb där man tjänar mer än 50 kr i timmen svart och bara får mocka. Tacksam för alla sorters svar! :bow:

Sv: utbildning

Ha ha, det säger min far också att jag bör utbilda mig till. Men av dom hovslagare jag har haft genom åren har många fått sluta som det pga ryggproblem. Hur har du det med ryggen??

Håller med föregående, det är en jäkla brist på hovslagare, har ibland funderat på att utbilda mej till det själv då det alltid är svårt att få tag i hovslagare:crazy:
Däremot krävs ju att man har bra kondition & fysik, & alla hovslagare jag känner har problem med ryggen så det gäller att mäta av hur många kunder som du kan ta på dig.
Hästmassör är ingen idé numera, finns många av dem, likaså ingen idé att utbilda sig till hästskötare eller gå hippolog då det är usla löner samt många hippologer inte får ett anständigt jobb trots lång & hård utbildning, i dessa yrkeskategorier erbjuda för det mesta bara svarta tjänster eller halv/deltidstjänster tyvärr.

Ja tyvärr så är det kanske så......men finns det inget sätt att kunna jobba med hästar och tjäna hyfsat?

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 255
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 014
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar... 2
Svar
33
· Visningar
2 087
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 637
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka