Utbildningsgången för ridhäst

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Vili
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 103

Vili

Trådstartare
Tänkte ta lite hjälp av alla er kloka och hästkunniga människor. Har ett stort arbete där jag ska beskriva utbildningsgången för ridhäst. Är mycket tacksam för hjälp då jag håller på med islandshästar och har noll koll:D

Sv: Utbildningsgången för ridhäst

Om man ska göra ett stort skol(?)arbete, brukar det krävas litteratur. Har du tittat på olika hästlitteratur? Jag kan t ex. rekommentera Bo Tibblins "Ridlära".

Mvh

IngelaH

Sv: Utbildningsgången för ridhäst

Okej tack ska kika lite i den...du vet inga bra sidor på internet om tar upp ämnet?

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 554
Senast: skiesabove
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 366
Senast: Edla
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
995
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka