Ute täcke med halvhals -fleece fodrat eller 150-200 g

mackan

Trådstartare
Finns fleecefodrade ute täcken med HALV hals? vill ha ett fleece fodrat, men har bara utan, vill ha med halvhals, då de sitter väldigt bra över bogen och passform i största allmänhet.

ska ha bogveck.

andra alternativet är halvhals med 150-200g?
för det är väl ungefär ekvivalenten till fleece fodrat eller har jag fel?

:bow:

Sv: Ute täcke med halvhals -fleece fodrat eller 150-200 g

Jag skulle undvika att ha fleeceinsida på utetäcken. Det enda fleecefodradet utetäcket jag haft var hopplöst igenkorkat med hästhår och nästan omöjligt att göra såpass rent att man öht kunde fundera på att stoppa det i en tvättmaskin.

Blank insida på alla täcken är min melodi.

Jag tycker att ett fleecefodrat är lite mindre varmt än ett 150-200g täcke. Men det är mina egna spekulationer =).

/trassel

Rhino finns ju med halvhals o 200 gr fyllning, visserligen inga bogveck men på min ponny så sitter deras wugtäcke perfa :love:

Nä jag vill ha fleece.

har flera utegångs täcken med fleece och har inte ett enda igenkorkat med päls... använder dem inte under pälsfälning, de håller sig jättefina.
vet att de är mindre än 150-200 g, det är det jag är ute efter, vill inte ha mycket varmare. :bow:

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 495
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med... 2
Svar
29
· Visningar
2 964
Senast: Wembley
·
Utrustning Ja som rubriken lyder.... "täcke med halvhals utan fleece" . Någon som vet var man får tag på BRA HÅLLBARA sådana? Gäller både... 2
Svar
21
· Visningar
4 077
Senast: supersonic
·
Utrustning Jag är på jakt efter nya täcken till ny häst. Hästen har ganska hög manke men är även ganska smal framtill och smal hals. Jag är...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: Zilla3
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka