Jag förstår inte riktigt vad åldern på den drabbade har för betydelse? Skulle du fakturera någon myndig person som blivit utsatt för samma sak alltså?Liten fråga så här på kvällskvisten.
Jag driver ett företag med behandlingar för privatpersoner. Kunderna kan boka online och över telefon.
Det står på min hemsida, prislista,visitkort och i bokningsbekräftelsen som man får om man bokar online att ej avbokad tid debiteras med x belopp.
Inga problem med myndiga kunder, skulle det vara så att kunden inte dyker upp är det bara att fakturera.
Nu har dock några haft roligt på en minderårigsbekostnad och bokat henne på flera olika behandlingar på olika företag. Såklart blev jag en av dem drabbade småföretagarna och det var såklart en av de långa behandlingarna på nästan 3 timmarIkke kunden vill såklart inte betala och jag ska säga till henne att polisanmäla men vad har jag för rättigheter (ip adress är sparat från när behandlingen bokades)? Jag kan väl inte lagligt fakturera en 16,17 årig? Finns det något sätt att för mig att få betalt eller jag ska ta det som en (dyr) lärdom och inte ta emot bokningar från minderåriga längre?
Se över dina rutiner för bokning och fundera på vilken policy och värdegrund ditt företag ska ha är mitt tips.